در مراسم روز بسیج جامعه پزشکی در مجتمع فرهنگی یاس، از اعضای بسیج جامعه پزشکی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر و از کتاب فرشتگان سپیدپوش (مجموعه زندگی‌نامه وخاطرات خواهران امدادگر و رزمنده دانشگاه علوم پزشکی گیلان) رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛ظهر روز پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ، مراسم  روز بسیج جامعه پزشکی با حضور سردار عبدالله پور-  فرمانده سپاه قدس گیلان، دکتر محمدتقی آشوبی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر سیدعلی صدر-  رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی گیلان،  مسوولان استانی و شهرستانی و جمعی از اعضای بسیج جامعه پزشکی در مجتمع فرهنگی یاس برگزار شد.
در این مراسم، سردار عبدالله پور- فرمانده سپاه قدس گیلان در بخشی از سخنان خود  با بیان اینکه کادر درمان در روزهای کرونایی تلاش‌های بسیار زیادی را انجام داده که در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است، اظهار کرد: سفیدپوشان عرصه درمان، در روزهای کرونایی به خوبی یاد ایام دوران دفاع مقدس را زنده کرده و با نثار جان خود باعث نابودی این ویروس منحوس شدند.
وی با اشاره به آمادگی بسیج جامعه پزشکی گیلان برای حضور در فعالیت‌های مختلف و اجرای سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: باید در راستای فعالیت‌های مربوط به جامعه، آینده‌نگری را سرلوحه کار خویش قرار دهیم و این امر میسر نخواهد شد جز اینکه نیرو‌های خوب و کارآمد را در راس فعالیت‌ها قرار دهیم.
سردار عبدالله‌پور با تقدیر فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در سال‌های اخیر بیان کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی در راستای پوشش مشکلات بهداشتی و درمانی در نقاط دوردست و محروم با علوم پزشکی همراه و همگام است.
وی ظرفیت عظیم بسیج در حوزه سرمایه انسانی را بسیار مهم دانست و گفت: بسیج متشکل از زبده‌ترین و مخلصترین افراد است که سپردن هر مسؤولیتی به آن‌ها منتج به رضایت‌مندی و مردم‌داری می‌شود.
گفتنی است؛ در این مراسم، از تعدادی از  اعضای بسیج جامعه پزشکی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر شد.
 در پایان این مراسم از کتاب فرشتگان سپیدپوش (مجموعه زندگی‌نامه وخاطرات خواهران امدادگر و رزمنده دانشگاه علوم پزشکی گیلان) رونمایی شد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان