معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش و پرورش استان گیلان: در بخش فرهنگیان نیز مجتبی صفدری و سیده فاطمه میر سید در رشته داستان کوتاه به ترتیب رتبه دوم و دهم ، بیگ محمدی در رشته خوشنویسی رتبه دوم، فضل الله شعبان زاده و مهسا نیک مانده در رشته بیان خاطره به ترتیب عنوان پنجم و ششم کشوری را از آن خود کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: نخستین دوره جشنواره علمدار فرصتی بود تا زوایای مختلف زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی در قاب هنر ماندگار شود.

جمیل عباسی غریب با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: تاریخ مشحون از حضور افرادی است که سیر تحول جوامع را تغییر داده و متحول کرده اند. وی با اشاره به جریان ساز بودن برخی شخصیت ها در طول زمانه حیاتشان و حتی پس از آن خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نماد یک تفکر در ادبیات ایثار و پایداری است که نه تنها در محدوده جغرافیایی ایران بلکه در گستره منطقه خاورمیانه نقش محوری ایفا کرده است. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به شرایط متفاوت برگزاری  جشنواره های فرهنگی و هنری در دوران کرونا اظهار داشت: در این دوران بسیاری از رقابت ها به صورت مجازی و در بستر پیام رسان های ارتباطی برگزار شده که با وجود برخی محدودیتها شاهد حضور گسترده دانش آموزان و فرهنگیان هستیم.  عباسی غریب خاطرنشان کرد: در جشنواره علمدار یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی که به میزبانی استان کرمان در ۱۴ رشته فرهنگی هنری برگزار شد ، ۶ نفر از دانش آموزان و پنج نفر از فرهنگیان استان گیلان موفق به کسب رتبه های کشوری شدند.

وی افزود: دانش آموزان مهدیه سادات حسینی و نغمه میرزایی ده چهره در رشته نقاشی به ترتیب رتبه اول و هفتم ، مریم فرهادیان در رشته نامه ای به سردار عنوان سوم، مائده رضایی و حدیث رجب زاده در رشته داستانک به ترتیب رتبه پنجم و نهم،  و فاطمه اسدی در رشته خاطره نویسی رتبه ششم را به دست آوردند.

معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگیان نیز مجتبی صفدری و سیده فاطمه میر سید در رشته داستان کوتاه به ترتیب رتبه دوم و دهم ، بیگ محمدی در رشته خوشنویسی رتبه دوم، فضل الله شعبان زاده و مهسا نیک مانده در رشته بیان خاطره به ترتیب عنوان پنجم و ششم کشوری را از آن خود کردند.

گفتنی است نزدیک به سه هزار اثر از دانش آموزان و فرهنگیان استان گیلان به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری علمدار در استان کرمان ارسال شده بود.