استاندار گیلان با تاکید بر ارتباط گیری صنعت با مراکز علمی و آموزشی، گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و شعار محوری سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" که توسعه و پیشرفت کشور را در پی دارد، نقش آفرین است.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی صبح روز (پنجشنبه) ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در نشست هم اندیشی ارتباط صنعت و دانشگاه، تاکید کرد: خروجی های مراکز آموزشی و دانشگاهی باید به دروازه صنعت و تولید متصل شود تا رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانش افراد باید تبدیل به ثروت شود، به نقش موثر آموزش و پرورش و رسانه ها در این بخش اشاره و اضافه کرد: تجاری سازی مفاهیم علمی و دانش در مراکز آموزشی و دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مدیران در اتصال زنجیره های صنعت به مراکز آموزشی و دانشگاهی‌، افزود: متولیان امر در راستای تسهیل بخشی اتصال صنعت و واحدهای تولیدی با مراکز آموزشی وظیفه سنگینی دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: دانشگاه‌ها علاوه بر دانش‌افزایی دانشجویان، باید به صورت مهارتی و عملی نیز نقش‌آفرین بوده و در افزایش کیفیت تولید و بهره وری صنعت، تأثیرگذار باشد.

دکتر عباسی با بیان اینکه رشته‌های دانشگاه‌ها بر اساس شرایط منطقه‌ای و آمایش سرزمینی و همچنین نیاز سنجی تأسیس شده ، ادامه داد: باید با ایجاد حلقه ارتباط بین دانشگاه، صنعت و تولید؛ دانشجویان به صنعت وصل شوند تا در کنار دانش اندوزی ، ظرفیت آنان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و اقتصاد دریا محور هم مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار گیلان تاکید کرد: باید علاوه بر در اختیار قرار دادن تسهیلات اشتغالزایی به دانشجویان فارغ التحصیل، با انجام مشاوره‌های لازم در به‌کارگیری آنان در واحدهای تولیدی و رونق بازار کار برنامه ریزی شود.

وی در خاتمه گفت: ارتباط دانشگاه با اقتصاد دانش بنیان به ویژه در بخش‌های مهارتی از برنامه‌های در دستور کار دولت مردمی سیزدهم است.

در این جلسه که جمعی از مسئولان صنعت و نیز حوزه دانشگاه در گیلان حضور داشتند، تعدادی از اعضا به بیان نقطه نظرات خود در خصوص چگونگی تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه پرداختند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان