وزیران نفت ایران و انرژی روسیه با بررسی روند اجرای قرارداد‌های موجود بین دو کشور در توسعه میدان‌های نفت و گاز به توافق‌های مطلوبی درباره امضای قرارداد‌های تازه دیگر در این زمینه رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از خبرگزاری میزانبه گزارش شانا، جواد اوجی در حاشیه هفتمین نشست مجمع سران کشور‌های صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) با نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه دیدار و گفتگو کرد و در این نشست با حضور نمایندگان شرکت‌های روس از جمله زاروبژنفت و گازپروم هم حضور داشتند.

ایجاد قطب گازی در قالب پیمان شانگ‌های در منطقه اوراسیا، همچنین توسعه میدان‌های نفت و گاز، روند پیگیری و اجرای قرارداد‌های موجود و رفع چالش‌های آن‌ها از مسائلی بود که در این نشست بحث و بررسی شد. افزون بر این، در این نشست مذاکرات مطلوبی درباره امضای قرارداد‌های تازه به‌منظور توسعه میدان‌های نفت و گاز با شرکت‌های روس انجام و توافق‌هایی محقق شد.

تجارت گاز بین ایران و روسیه و کشور‌های منطقه و ایجاد زیرساخت‌های لازم با هدف تحقق تجارت پررونق از دیگر مواردی بود که در این نشست درباره آن‌ها بحث و بررسی شد، همچنین توافق‌هایی که پیش از این درباره اتصال شبکه برق ایران و روسیه انجام شده بود، در این دیدار پیگیری و موانع موجود بررسی شد تا این هدف هرچه سریع‌تر انجام شود.

جواد اوجی، وزیر نفت روز چهارشنبه (نهم اسفندماه) در نشست خبری پایان هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه تصریح کرده بود که مذاکرات با شرکت‌های توانمند روسیه ماه‌هاست که از سوی شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است و تاکنون قرارداد توسعه هشت میدان نفتی ایران با شرکت‌های روس امضا شده که بیش از ۲۰۰ هزار بشکه از افزایش تولید نفت خام ایران از محل این قرارداد‌ها بوده است.

وی همچنین در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه از امضای قرارداد‌هایی تازه در آینده نزدیک خبر داده بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان