فرماندار رشت با اشاره به اهمیت دو مقوله یاددهی و یادگیری در تربیت شایسته و کارآمد نسل آینده ساز کشور، گفت: برای هدایت درست تحصیلی، پرورشی و فکری دانش آموزان؛ نیازمند کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر روز دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ و در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، ضمن تبریک هفته امور تربیتی به زحمتکشان این عرصه و مفید دانستن نقطه‌نظرات کارشناسی اعضاء حاضر در جلسه برای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش، بر همکاری تمامی دستگاه ها در جهت کاستن از مشکلات این حوزه تاکید و خاطرنشان کرد: باید باور کنیم همانطور که در ۴۴ سال عمر با برکت انقلاب شاهد بوده ایم؛ فرزندان ما توان ایجاد تغییرات مثبت در عرصه‌های گوناگون علمی، اقتصادی و توسعه ای را دارند و ما نیز وظیفه داریم تا در حمایت از قشر دانش آموزی، نهایت سعی خود را به کار بندیم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که دانسته ها و روش های ۲۰ سال پیش پاسخگویی روند رو به رشد علمی و توسعه کشور نیست و ضرورت دارد تا ما هم همگام با تحولات سریع علمی در جهان پیش رویم؛ اظهار داشت: برای سرعت بخشیدن به تولید دانش و پرهیز از روزمرّگی، نیازمند بروز رسانی اطلاعات و استفاده از روشهای نوین یاددهی و یادگیری هستیم.

وی خاطر نشان کرد: طرح شهید همت که با هدف افزایش توانمندی معلمان و مربیان در حال اجرا است از جمله روش‌های مفید در کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی می باشد.

امام پناهی با اشاره به تبعات آموزش در بستر فضای مجازی در دوران همه‌گیری کرونا از جمله بازماندن برخی دانش‌آموزان از تحصیل، بر توجه ویژه به اجرای طرح شهید محمودوند برای شناسایی این قبیل دانش‌آموزان و بازگرداندن آنان به محیط‌های آموزشی تاکید کرد.

فرماندار رشت ادامه داد: با هدف اجرای هرچه بهتر طرح شهید محمودوند و با توجه به کارنامه اجرای قابل قبول طرح واکسیناسیون کرونا و همچنیت طرح بیمه رایگان و همگانی سلامت، می‌توان از ظرفیت پایگاه های بسیج محلات برای شناسایی فرزندان بازمانده از تحصیل خانواده ها کمک گرفت.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی و آغاز مسافرت ها، گفت: امسال در اقدامی مثبت و با همکاری نواحی ۱ و ۲ آموزش و پرورش، ارائه اطلاعات اسکان مدارس برای مسافرین بخصوص فرهنگیان میهمان، در یک مکان واحد انجام و از اتلاف وقت آنان جلوگیری خواهد شد.

فرماندار رشت با یادآوری اهمیت سواد آموزی و حرفه‌آموزی در شاخص‌های برخورداری، بر آمادگی مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط، برای حمایت از فعالیت های سواد آموزی و کارآموزی مرکز یادگیری عترت به عنوان تنها مرکز یادگیری شهرستان تاکید نمود.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت