فرمانده سپاه ناحیه رودسر، با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح همگام با کشاورز تاکنون بیش از ۲۰ تن کود رایگان بین کشاورزان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ارزش کودهای توزیع شده ۱۵۰ میلیون تومان است.

سرهنگ محمداسماعیل حسنی، با اشاره به توزیع کود رایگان در میان کشاورزان، اظهار کرد: در راستای خودکفایی محصولات کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی، طرح «همگام با کشاورز» از چهار سال گذشته اجرایی می شود.

وی با اشاره به مشارکت سپاه پاسداران با بسیج مهندسین کشاورزی و جهاد کشاورزی در اجرای طرح همگام با کشاورز، افزود: هدف از اجرای این طرح رسیدن به امنیت غذایی پایدار است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رودسر، از نمونه برداری و انجام آزمون خاک در ۱۵۰۰ قطعه از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و عنوان کرد: ریزمغذی ها و کودهای مورد نیاز این اراضی را مشخص کردیم و هماهنگی های لازم جهت آموزش کشاورزان انجام شد.

حسنی، با بیان اینکه استفاده از کودهای حاوی ریزمغذی علاوه بر افزایش بهره وری به ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی کمک می کند، گفت: با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی و سپاه ناحیه رودسر ریزمغذی ها و کودهای مربوطه تهیه و بین کشاورزان به صورت رایگان توزیع شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح تاکنون بیش از ۲۰ تن کود رایگان بین کشاورزان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ارزش کودهای توزیع شده ۱۵۰ میلیون تومان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا