مسئولان دو دانشگاه علوم پزشکی و آزاد اسلامی گیلان طی امروز ، نشستی را برگزار و در آن از ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی، پیراپزشکی و همچنین علوم آزمایشگاهی تأکید کردند.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا ) ؛ عصر امروز نشست رؤسا، معاونین و مسئولان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی در سالن اجلاس حوزه ریاست ، حول هماهنگی‌ها جهت ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی در چند رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه علوم در همه ابعاد، اظهار کرد: امروزه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمان با گسترش جمعیت و همچنین افزایش بیماری‌ها ، نیازمند تربیت نیروی انسانی متخصص و متبحر در این حوزه است.

وی با بیان اینکه آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی یک فرصت مغتنم است، افزود: ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاهی همچون آزاد اسلامی می‌تواند سرآغازی برای توسعه خدمات به مردم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد موجب افزایش ظرفیت آموزش عالی در گیلان می‌شود، گفت: گیلان ، نیروی انسانی فرهیخته‌ای را در علوم مختلف به‌ویژه علوم پزشکی و رشته‌های مرتبط با آن دارد که می‌تواند در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه فعالانه عمل کند.

دکتر سالاری ضمن تأکید بر لزوم گسترش رشته‌های حوزه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: باید رشته‌هایی در دانشگاه آزاد ایجاد شوند که علاوه بر تأمین نیازهای جامعه و اشتغال‌زایی، بازار کار نیز داشته باشند تا فرصت و ظرفیت جوان فرهیخته و متخصص جامعه ما هدر نرود.

دکتر محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با تقدیر از اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بالندگی و فراهم بودن ظرفیت‌های موجود به جدیت دنبال ایجاد و توسعه رشته‌های علوم پزشکی و رشته‌های مرتبط است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به‌ویژه رشت ، ظرفیت خوبی برای توسعه رشته‌های علوم پزشکی دارد، افزود: در حال حاضر رشته‌های پرستاری، مامایی و همچنین علوم آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان وجود داشته اما تقاضا برای توسعه رشته‌های بیشتر در مقاطع مختلف نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان عزم دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد رشته در محل‌های جدید را در استان ، حائز اهمیت برشمرد و گفت: امیدواریم هماهنگی‌های انجام‌شده فی‌مابین دو دانشگاه ، منجر به توسعه قریب‌الوقوع رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد شده تا بتوانیم در ترم جدید، به این رشته ها دانشجو جذب کنیم.

 

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان