در نشست مشترک مسئولان جهاد دانشگاهی گیلان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برافزایش تفاهم همکاری فی‌مابین در توسعه آموزش و درمان در استان گیلان، تأکید شد.
به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)، دکتر حمیدرضا مسکنی- رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با همراهی تعدادی از مسئولان جهاد دانشگاهی استان با دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از عزم جهاد دانشگاهی در رفع نیاز واقعی مردم در حوزه سلامت، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات سازمان جهاد دانشگاهی در رفع مشکلات مردم به‌ویژه در بخش سلامت هرروز بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز ارائه خدمت به جمعیت سالمندی توسط سازمان جهاد دانشگاهی در کشور، افزود: مرکز جامع سالمندی در کلینیک ویژه شهدای سلامت رشت در حال راه‌اندازی است و علیرغم فعالیت چندین مرکز ارابه خدمت به این قشر از جامعه، ایجاد این مراکز همچنان در استان احساس می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی همه‌جانبه دانشگاه جهت توسعه خدمات سلامت‌محور در استان تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده ارائه مجوز به مراکز آموزش عالی ازجمله جهاد دانشگاهی جهت آموزش سالمندیاری در استان است.
دکتر حمیدرضا مسکنی – رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان نیز در این نشست با اشاره به جمعیت بالای سالمندی در استان، اظهار کرد: ایجاد مرکز سالمندیاری و فعال کردن مراکز آموزش سالمندیاری در گیلان احساس می‌شود.
وی با اشاره به موقعیت خاص گیلان با کشورهای حاشیه کاسپین و اوراسیا، افزود: می‌توان با تقویت تعاملات با سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، راه‌اندازی مراکز آموزش عالی برای دانشجویان خارجی را در استان گیلان توسعه داد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان