معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر توسعه واکسیناسیون کرونا به تمامی خانه های بهداشت استان گفت: در حال حاضر در استان از لحاظ موجودی واکسن هیچ کمبودی نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ دکتر آبتین حیدرزاده در حاشیه ی ارایه گزارش اولین پایلوت برنامه عملیاتی توسعه واکسیناسیون کرونا به تمامی خانه های بهداشت تابعه ی مرکز جامع سلامت نوخاله ی صومعه سرا، با تایید اجرای واکسیناسیون کرونا در تمامی خانه های بهداشت سراسر استان، اظهار داشت: در تمامی شهرستان ها پزشک خانواده موظف است به همراه تیم خود برای پوشش واکسیناسیون منطقه ی خدمت خود اقدام کند.
معاون بهداشتی دانشگاه افزود: در حال حاضر در استان از لحاظ موجودی واکسن هیچ کمبودی نداریم و باید دلایل نبود رغبت از سوی کسانی که دز دوم واکسن شان را به تعویق می اندازند، پیدا و برای رفع آن اقدام کرد.
وی با بیان اینکه گیلان از لحاظ پوشش واکسیناسیون کرونا در سطح کشور از جایگاه برتری نسبت به بسیاری از استان ها برخوردار است گفت: بیش از ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان تاکنون دز اول واکسن کرونا و بیش از ۵۱ درصد هم دز دوم را دریافت کرده اند.
دکتر حیدرزاده در پایان، تاکید کرد: اجرای پوشش واکسیناسیون کرونا در سطح خانه های بهداشت سراسر استان می تواند در تسریع هر چه بیشتر فرایند واکسیناسیون موثر و موجب دسترسی کامل همه ی مردم در اقصی نقاط استان به واکسن کرونا باشد.
گفتنی است؛ اولین پایلوت برنامه عملیاتی توسعه واکسیناسیون کرونا به تمامی خانه های بهداشت تابعه ی مرکز جامع سلامت نوخاله ی صومعه سرا از شهریور ماه امسال با حضور معاون بهداشتی ارایه شد.
در این گزارش که توسط دکتر محمد زهری –پزشک خانواده ی شبکه بهداشت و درمان صومعه سرا- ارائه شد، اجرای واکسیناسیون در خانه های بهداشت موفقیت آمیز اعلام و بر اجرای هر چه سریعتر آن به تمام شهرستان ها تاکید شد.

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی گیلان