برای گیلان ۲۲ هزار واحد مسکن ملی در نظر گرفته شده است و تاکنون بیش از ۶۲ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

طرح نهضت ملی مسکن طرحی است که در دولت سیزدهم به عنوان طرحی کلان با حمایت مجلس و تصویب قانون جهش تولید مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد. هم‌اکنون که بیش از ۴ ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن می‌گذرد، متقاضیان زیادی در سامانه نهضت ملی مسکن ‌ثبت‌نام کرده‌اند.

شرایط شامل تاهل، سرپرست خانوار بودن، همچنین کسانی که  ۵ سال پیش صاحبخانه بوده‌اند اما پس از آن خانه نداشته‌اند، می‌توانند دوباره در سامانه نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کنند.

برخی از شروط ثبت‌نام، تسهیل شده است که این شروط تسهیل شده شامل کاهش سابقه مالکیت از ۱۶ سال به ۵ سال و امکان ثبت‌نام و مشارکت مردان مجرد بالای ۴۵ سال است.

حسین کشاورز  با بیان اینکه درخصوص تسهیل‌گری در دیگر شروط به ثبت‌نام مجردان بالای ۲۵ سال اشاره کرد و گفت: اجرای این امر با هدف افزایش تشویق جوانان برای ازدواج است زیرا یکی از دغدغه جوانان برای ازدواج نداشتن مسکن است و پیش‌بینی می‌شود، خانه‌دار شدن بخشی از این جوانان منجر به ازدواج و تشکیل خانواده خواهد شد.

وی تصریح کرد: حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا، عدم دریافت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی از ابتدای سال ۸۴ تاکنون، فاقد مالکیت خصوصی از سال ۸۴ و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن بود که دو شرط پایانی فرم ج متقاضیان را سبز می‌کند.

سهمیه مسکن ملی گیلان ۲۲هزار واحد و تعداد متقاضیان بیش از ۶۲هزار نفر 

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان گفت: برای گیلان ۲۲ هزار واحد مسکن ملی در نظر گرفته شده است و تاکنون بیش از ۶۲ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: پس از اتمام مهلت ثبت نام افرادی که شرایط اخذ مسکن ملی را ندارند از لیست متقاضیان حذف خواهند شد.

کشاورز خاطرنشان کرد: تعداد حذف شدگان پس از انجام کارهای نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمار ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی در گیلان بالاست، گفت: ظرف یک ماه آینده مردم می‌توانند برای مسکن ثبت‌نام کنند که این قابلیت آمار ثبت‌نام شدگان را بسیار افزایش خواهد داد.

  • منبع خبر : ایسنا