در حال حاضر 6900 نفر از تامین اجتماعی گیلان مقرری بیمه بیکاری دریافت نموده و ماهانه بابت این تعهد در سطح استان چهل میلیارد تومان پرداخت انجام میگردد .

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان و بر اساس آمار منتشره از حوزه آمار و اطلاعات این مجموعه ، از فروردین لغایت دیماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱۰۹۵ فقره درخواست برقراری مقرری بیمه بیکاری در استان به ثبت رسیده است .

به استناد گزارش مربوطه از این تعداد ۶۹۵۱ نفر یعنی ۶۲ درصد متقاضیان را مردان و ۴۱۴۴ نفر یعنی حدود ۳۸ درصد را زنان تشکیل میدهند .

۹۵۵۵ نفر از متقاضیان به دلیل اتمام قراردادهای کاری و بقیه به دلایلی همچون اخراج و تعطیلی واحدهای کاری نسبت به ثبت درخواست اقدام نموده اند .

بیشترین میزان آمار مقرری بگیران در سالجاری مربوط به شهریورماه بوده است .

تامین اجتماعی گیلان ماهانه حدود ۴۰ میلیارد تومان مقرری پرداخت نموده و در پایان دی ماه ۶۹۰۰ نفر از این تعهد برخوردار بوده اند .

شایان ذکر است مقرری بیمه بیکاری یکی از تعهدات تامین اجتماعی میباشد که از سال ۱۳۶۹ پس از یک دوره آزمایشی رسماً به دامنه خدمات این سازمان افزوده گردیده و بیمه شدگان اجباری ( مشمولین قانون کار ) که علیرغم میل باطنی به شکل غیرارادی شغل خود را از دست میدهند میتوانند پس از طی مراحل اداری و اخذ رای اداره کار میتوانند از آن بهره مند گردند .

مجرد یا متاهل بودن و میزان سابقه بیمه پردازی هر فرد ، دوره زمانی برخورداری از این تعهد را تعیین مینماید .

سیستم آمار مقرری بیمه بیکاری به شکل داشبوردی بوده و هرروز متاثر از عواملی همچون پایان یافتن دوره برخورداری تعدادی از افراد ، قطع به دلیل اشتغال مجدد و … در نوسان میباشد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان