با توجه به قطعی‌های مکرر برق شرکت توزیع برق استان گیلان جدول زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی برق از امروز تا هفتم خرداد در این استان را اعلام کرد.

شرکت توزیع نیروی برق گیلان اعلام کرد: با توجه گرمای زودرس هوا، کاهش نزولات جوی و کاهش تولید برق در نیروگاههای برقابی کل کشور، وضعیت مصرف برق کل کشور در مرز هشدار قرار دارد و مصرف برق در استان گیلان نیز با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.

به منظور جلوگیری از آسیب جدی به نیروگاه ها و تاسیسات برق که باعث خاموشی های طولانی مدت در کل کشور خواهد شد، به صورت روزانه سهمیه کاهش مصرف اعلام خواهد شد که مشترکین برق در  استان گیلان می‌توانند برای اطلاع از برنامه خاموشی‌ ها، از امروز دوشنبه تا هفتم خرداد ماه با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق به نشانی http://www.gilanpdc.ir و جدول زمانبدی خاموشی احتمالی اقدام کنند.

با توجه گرمای زودرس هوا، کاهش نزولات جوی و نتیجتاً کاهش ۴۰۰۰ مگاواتی تولید برق در نیروگاههای برقابی کل کشور، وضعیت مصرف برق کل کشور در مرز هشدار قرار دارد و مصرف برق در استان گیلان نیز با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.

از این رو از مشترکین خواهشمندیم با رعایت نکات ساده مدیریت مصرف از جمله استفاده از دمای آسایش (۲۵ درجه سانتیگراد) برای لوازم سرمایشی، عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف (۱۳ الی ۱۸) و خاموش کردن روشنایی غیر ضروری در طول روز؛ یاری رسان صنعت برق در عبور موفق از تابستان سالجاری باشند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا