فرماندار رشت با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و لزوم استفاده بجا از فرصت افزایش حجم مسافرت ها برای تحول در حوزه اقتصاد مناطق، اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن به آمادگی حداکثری میزبانی از مسافرین نوروزی، دو سرفصل معرفی رشت و تحول مثبت اقتصادی شهرستان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان که با حضور مدیران دستگاه های تصمیم گیر و اجرایی مرتبط برگزار شد؛ با تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و روز جانباز، گفت: پیش بینی می شود تا با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی و رنگ بندی کم خطر کرونایی اکثر نقاط کشور، شاهد آغاز پیش از موعد موج مسافرت ها و همچنین افزایش ورود گردشگران به نسبت چند سال اخیر باشیم.

وی افزود: شرایط پیش رو تمهیدات خاصی را می طلبد و ضروری است تا دستگاه‌های خدمات‌رسان هرچه زودتر آماده میزبانی از هموطنان شوند.

فرماندار رشت با برشمردن داشته ها و ظرفیت های متعدد طبیعی، فرهنگی و تاریخی شهرستان در ایجاد جذابیت برای مسافرین، اظهار داشت: در برنامه ریزی ها برای کسب آمادگی مطلوب ورود گردشگران؛ معرفی شایسته رشت و دستیابی به نتایج مثبت اقتصادی در بستر گردشگری، مدنظر قرار گیرد.

امام پناهی خاطرنشان کرد: تلاش در جهت افزایش تمایل به ماندگاری و سکونت گردشگران در محدوده رشت، نتایج مثبتی در تقویت اقتصاد خانوارها، عاید شهرستان خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اقامت ۶۵۰ هزار ۹۶۸ نفری مسافرین در سال ۱۴۰۱ و با افزایش بیش از صد درصدی نسبت به سال قبل و همچنین بازدید ۲۵ هزار و ۹۰۷  نفر از گردشگران در سال ۱۴۰۱ از موزه ها، بناها و اماکن فرهنگی و تاریخی با افزایش ۲۰۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، گفت: شهرستان رشت با دارا بودن ۲۳۲ تاسیسات اقامتی اعم از هتل‌ها، مسافر کاشانه ها، مهمانپذیر ها و مراکز بوم گردی با استعداد ۱۲۳۰ اتاق و ۳۶۱۶ تخت، توانایی میزبانی از گردشگران بیشتری در سال جدید نسبت به سال ۱۴۰۱ را دارا می باشد.

امام پناهی ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی زیبای شهرستان را از دیگر ظرفیت‌های جاذب گردشگر برشمرده و بر لزوم برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول و بخشداران ساحلی برای استفاده بهینه از این نعمت خدا داد تاکید کرد.

وی افزود: ضروری است تا همگی تلاش کنیم تا سفرهای نوروزی هموطنان در کنار حفظ شعائر ماه مبارک رمضان، خاطرات خوشی را برای آنها به همراه داشته باشد.

فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که در سنوات گذشته شهر رشت از طرف یونسکو به عضویت شبکه شهرهای خلاق خوراک جهانی در آمده، گفت: اتفاق مبارکی که انتظار آن را میکشیم، معرفی رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در‌ آینده نزدیک است که این دو عنوان می‌تواند مکمل توانمندی ها و داشته‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان برای توسعه بوده و دیگر حوزه های توسعه ای را نیز به حرکت درآورد.

امام پناهی همچنین بر اندیشیدن تدابیر لازم برای کنترل و هدایت ترافیک ایام نوروز، تامین و توزیع صحیح اقلام خوراکی، جلوگیری از بروز اختلال در ارائه سرویس های درمانی و بهداشتی، بهسازی راه ها و آشکارسازی علائم راهنمایی و نظارت بیشتر بر عملکرد دستگاه دولتی و خصوصی خدمات‌رسان تاکید کرد.

در پایان این جلسه، احکام مسئولیت کمیته های ستاد خدمات سفر شهرستان، از سوی فرماندار رشت به اعضاء اهداء شد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت