یوسف یزدانی اعلام کرد: با محقق شدن عنوان جهانی صنایع دستی ، رشت در ردیف معدود شهرهای صاحب دو برند در یونسکو و شبکه شهرهای جهانی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت اظهار داشت: با محقق شدن عنوان جهانی صنایع دستی  برای رشت و ثبت در شبکه جهانی، موجب رونق اعتباری و اقتصادی برای شهر رشت ،جذب اعتبارات ملی و مهمتر از آن رضایت شهروندان را بدنبال خواهد داشت.
سرپرست شهرداری رشت اشاره داشت: برای دریافت عنوان جهانی صنایع دستی برای رشت باید در یک فرصت چندروزه بصورت ویژه و شبانه‌روزی تلاش کنیم و اجازه ندهیم این فرصت طلایی برای شهر رشت که با تلاش دوستان در چندین ارگان در تهران و رشت انجام شده به هدر برود.
یوسف یزدانی گفت: این مهم نیز لازم به ذکر است که چنانچه موفق به ثبت نام رشت در بخش صنایع دستی  شویم ؛ عمارت فرهنگ و هنر با اختصاص به کاربری عرضه صنایع دستی دارای ردیف اعتباری ملی شده و مرمت ساختمان از سوی دولت اجرایی خواهد شد.
تاج شهرستانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: معتقدیم این شهر با تکیه بر خلاقیتهای فردی شهروندان و پشتوانه قدمت تاریخی و خوش ذوقی نسلهای پیشینِ خود در تولید انواع هنرهای دستی، اکنون در جایگاهی است که میتواند این ظرفیت را به جهان معرفی کند.
در این جلسه تصریح شد : نامگذاری یک میدان مخصوص صنایع دستی دارای پلاک نصب شده ” دو زبانه فارسی و انگلیسی” به نام میدان صنایع دستی، نصب یک المان به شکل یکی از صنایع دستی در میدان، وجود یک گذر مخصوص صنایع دستی و اجرای چند نقاشی دیواری، حداقل زیرساختهای لازم برای اعطای این عنوان به رشت است.
معرق کاری، منبت، صنعت سفال و سرامیک، رشتی دوزی، صنعت چرم  و خراطی از جمله صنایع دستی مهم شهر رشت شمرده میشود.
تیم ارزیابی یونسکو اوایل اسفندماه وارد رشت خواهد شد.
  • منبع خبر : شهرداری رشت