مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه از دو هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلان حدود دو هزار و ۲۰ روستای استان دارای طرح هادی هستند، گفت: در زمان حاضر، حدود ۹۸ درصد روستاهای استان دارای طرح هادی هستند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از ایرنا ، حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان عصر سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در مراسم معارفه مدیر بنیاد مسکن شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه اگر تخصیص اعتبارات استانی و ملی ابلاغ شود، ۹۶۴ روستا بازنگری می شود، افزود: ۷۴۷ روستا در استان نیازمند بازنگری است که اگر تخصیص اعتبارات استانی و ملی ابلاغ شود حدود ۳۰۰ روستا در مرحله بازنگری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در روستاها تهیه و اجرای طرح هادی، تامین زمین روستاییان، صدو اسناد مالکیت، مقاومسازی مسکن روستایی به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و متولی دیگری ندارد، افزود: طرح هادی در ۹۸ درصد روستاهای صومعه سرا نیز تهیه شده است و بنیاد مسکن، یکی از نهادهایی است که بیشترین نقش را در عمران و توسعه روستاها در کشور دارد.

وی گفت: از مجموع ۱۵۲ روستای شهرستان ۱۵۰ روستا دارای طرح هادی مصوب و شاخص برخورداری شهرستان ۹۸ درصد است.

دائمی با اشاره به نقش توسعه و عمران روستاها تصریح کرد: توسعه روستایی در تمامی کشورهای درحال توسعه، موتور محرکه است و روستاهای کشور ما نیز از پتانسیل‌ها و امکانات بسیار قوی برخوردار هستند و قطعا مسیر توسعه کشور از روستاها می‌گذرد.

وی یکی مهمترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در راستای عمران و آبادانی روستاها را اجرای طرح هادی عنوان کرد و گفت: ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ هزارو ۳۰۱ میلیون ریال در این شهرستان در دست اجراست.

فرماندار صومعه سرا نیز در این جلسه اظهارداشت: بنیاد مسکن در راستای حمایت روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان تسهیلاتی با کارمزد پنج درصد را به‌منظور مقاوم سازی مسکن روستایی در نظرگرفته است که انتظار می‌رود روستائیان برای حفظ جان خود و خانواده شان در برابر بلایای طبیعی از این تسهیلات استفاده کنند.

صفاتی همچنین با اشاره به مشکلات روستاها درزمینه طرح‌های هادی افزود: ارائه راهکار قانونی در برطرف کردن مشکلات قانونی ساخت و ساز و تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی روند مهاجرت معکوس و انگیزه و امید برای روستائیان را شاهد خواهیم بود.

در پایان با تقدیر از زحمات اسماعیل صبور مهندس سید حسین محمدی به‌عنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان صومعه سرا معرفی شد.

شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان واقع است

  • منبع خبر : ایرنا