حق بیمه 250 هزار نفر از فعالان در واحدهای صنفی ، تولیدی ، صنعتی و خدماتی استان گیلان در زمره بیمه شدگان اجباری و با مشارکت کارفرمایان به تامین اجتماعی پرداخت می گردد.

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۴۲۸۱۱۴ نفر بیمه شده اصلی در استان وجود دارد اظهار داشت : حدود ۶۰ درصد از این جمعیت یعنی قریب به ۲۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان ، مشمولین قانون کار و در زمره بیمه شدگان اجباری هستند که در واحدهای صنفی ، تولیدی ، صنعتی و خدماتی و برخی ادارات مشغول بکار بوده و حق بیمه آنان با مشارکت کارفرمایان پرداخت می گردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود : قریب به ۱۶۹ هزار نفر از بیمه شدگان را نیز گروههای خاص تشکیل میدهند که رانندگان با ۳۰۰۱۹ نفر ، کارگران ساختمانی با ۲۸۵۸۱ نفر و بافندگان و فعالان صنایع دستی با ۷۹۰۸ نفر ، بیمه شدگان اختیاری با ۲۲۳۱۵ نفر و گروه مشاغل آزاد و زیرمجموعه های آن با ۷۵۲۸۵ نفر اصلی ترین بخشهای آن را شامل می گردند .

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد جمعیت بیمه شدگان گیلان را بانوان تشکیل میدهند اظهار داشت از این بین تعداد ۶۰ هزار نفر در گروه بیمه شدگان اجباری و حدود ۳۵ هزار نفر در مشاغل آزاد و زنان خانه دار و بقیه در زیرگروههایی همچون زنان سرپرست خانوار ، قالیبافان و … قرار دارند.

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان