استاندار گیلان همزمان با سالروز حادثه دلخراش زلزله رودبار و منجیل، با حضور بر مزار جان‌باختگان، به آنان ادای احترام کرد و با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل، ضمن گرامیداشت یاد کشته‌شدگان، با بازماندگان و خانواده‌های عزادار، گفت وگو کرد.

 به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ همزمان با سالروز حادثه دلخراش زلزله ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۹ رودبار و منجیل، دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ با حضور بر مزار جان‌باختگان این حادثه در منجیل، با اهدای گل و قرائت فاتحه، به آنان ادای احترام  کرد و با گرامی‌داشت یاد و خاطره کشته‌شدگان، با بازماندگان و خانواده های عزادار، گفت وگو کرد.

همچنین مراسم سی و دومین سالگرد بزرگداشت جان‌باختگان با حضور استاندار گیلان در منجیل برگزار شد. دکتر عباسی در گلزار شهدای منجیل و محله دوگاهه رودبار نیز حضور یافت و به شهیدان آرمیده در خاک نیز ادای احترام کرد.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت به بازماندگان بیش از ۳۵ هزار جان‌باخته این حادثه، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی هیچ‌وقت خاطره تلخ آن ایام را فراموش نمی‌کنند.

وی ادامه داد: نظام مهندسی و متولیان حوزه عمران استان باید در ساخت مسکن و بناها دقت نظر داشته باشند تا در برابر زلزله مقاوم باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در جهت پیشگیری از وقوع چنین فاجعه‌هایی و غافلگیری مردم، تأکید و اضافه کرد: باید در برابر هرگونه حوادثی آمادگی لازم وجود داشته باشد.

دکتر عباسی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های ضروری از جمله آب، برق، گاز و راه‌ها گفت: اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت گرفته اما باید براساس قانون و دستورالعمل‌های فنی، تقویت ابنیه و نیز احداث ساختمان‌ها انجام گیرد تا شاهد داغدار شدن حتی یک خانواده بر اثر بروز اینگونه حوادث هم نباشیم.

در ۳۱ خردادماه سال ۱۳۶۹ زلزله ای به بزرگی هفت و سه دهم در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر ) شهرستان رودبار استان گیلان را لرزاند. در این زلزله بیش از ۳۵ هزار نفر کشته ، ۵۰۰ هزار نفر بی خانمان و بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب شد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان