دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر کامران عزتی، معاون آموزشی، غلامرضا عبدالله‌زاده و دکتر روشن عاشوری، مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن نشست صمیمی با دانشجویان در خوابگاه دانشجویی شهید فیاض‌بخش از نزدیک با آنها به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر کامران عزتی، معاون آموزشی، غلامرضا عبدالله‌زاده و دکتر روشن عاشوری، مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شامگاه روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ضمن نشست صمیمی با دانشجویان در خوابگاه دانشجویی شهید فیاض‌بخش از نزدیک با آنها به گفت‌وگو پرداختند.

در این نشست که به مناسبت هفته‌ی خوابگاه‌ها برگزار شد، دانشجویان ضمن دیدار بدون واسطه با مسوولین دانشگاه به بیان خواسته‌ها ومشکلات خود پرداختند.

در این نشست دکتر فردین مهرابیان با اشاره به اینکه شما دانشجویان تنها نباید به تحصیل و علم آموزی اکتفا کنیداظهار کرد: علم آموزی و تحصیل یکی از مهمترین هدف های شما باید باشد اماشما دانشجویان در کنار درس خواندن باید فرصت حضور در خوابگاه را غنیمت شمرده و نحوه‌ی زندگی مستقل را بیاموزید و بتوانید در کارهای جمعی مشارکت نمایید  و برای آینده‌ی خود هدف داشته باشید و قطعاً با برنامه‌ریزی درست آینده‌ی روشنی در انتظار شماست.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی  در حوزه‌ی سلامت نقش‌آفرین هستند افزود: شما می‌توانند بابهره مندی از روحیه‌ی کمک به هم‌نوع و تلاش در جهت آموزش به اقشار مختلف، در راستای بالابردن میزان آگاهی در زمینه‌های گوناگون نقشی کلیدی در پیشبرد اهداف سلامت جامعه ایفا کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین خاطر نشان کرد: شما در دوران تحصیل خود لازم است مهارت‌های زیادی را یاد بگیرید که این مهارت‌ها شامل مهارت‌های فنی، انسانی، طراحی و ادراکی، مدیریت زمان و… می‌باشند که با به دست آوردن آنها و با یک برنامه‌ریزی هدفمند می‌توانید با یاری خداوند متعال به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنید.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته‌ی خوابگاه‌ها، بیان کرد: قطعاً زندگی خوابگاهی فارغ از مشکل نیست. دانشجویان با قرار گرفتن در فضای خوابگاه و زندگی در کنار یکدیگر، مهارت‌های زیادی را یاد می‌گیرند که مهم‌ترین آنها صبر و شکیبایی می‌باشد. زندگی در خوابگاه روحیه‌ی در کنار هم بودن را درون افراد تقویت می‌کند و به آنها مهارت زندگی اجتماعی را می‌آموزد. ما به مشکلات موجود در زندگی خوابگاهی واقفیم و می‌دانیم فضای خوابگاه به هیچ عنوان جایگزین فضای پر محبت خانه و خانواده نخواهد بود اما تمام تلاش ما این است که استانداردهای لازم جهت رفاه دانشجویان را فراهم کنیم و امکانات خوابگاهی را افزایش دهیم تا  شمادانشجویان آرامش بیشتری را تجربه کنید.

دکتر فردین مهرابیان همچنین افزود: به مناسبت هفته‌ی خوابگاه‌ها برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کردیم که از جمله‌ی آنها می‌توان به برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی، اردوی کوهپیمایی ویژه‌ی دانشجویان دختر و پسر،  مسابقات ورزشی والیبال، شطرنج و دارت و بدمینتون  جهت ایجاد فضایی شاد در خوابگاه و افزایش نشاط دانشجویان اشاره کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی با اشاره به ساخت خوابگاه متاهلین اظهار کرد: ما همه‌ی تلاش خود را برای ساخت خوابگاه متاهلین به کار بسته ایم و با توجه به اینکه در هفته‌ی ملی جمعیت قرار داریم، بر آنیم تا ظرفیت خوابگاه را برای دانشجویان متاهل افزایش دهیم و خدمات بیشتری به این عزیزان ارائه کنیم و در راستای ترغیب دیگر دانشجویان برای امر ازدواج و تشکیل خانواده تلاش داریم تا بسته های حمایتی ویژه ای را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

وی افزود:بنده  زمانی که در کنار شما دختران خودم هستم، احساس می‌کنم از جهان اطرافم فارغم و شادی و نشاط شما روحیه‌ی جوانی را بار دیگر در من زنده می‌کند و باعث می‌شود بتوانم بیشتر تلاش کنم. اکنون بسیار خوشحالیم که توانستیم بیش از هزار نفر از  شمادانشجویان را  از راه های دور و نزدیک و استان های مختلف را در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان دهیم.

دکتر کامران عزتی معاون آموزشی در ادامه نشست به گفت‌وگو با دانشجویان پرداخت و بیان کرد: خرسندیم که پس از ۲ سال وقفه‌ی آموزشی، اکنون شاهد برگزاری حضوری کلاس‌ها و جضور فعال شما دانشجویان در دانشکده‌ها هستیم.  قطعا وجود شما در فضاهای آموزشی شادی و نشاط را به فضای دانشگاهی تزریق کرده و باعث پویایی هرچه بیشتر جامعه‌ی دانشگاهی می‌شود.

وی با بیان اینکه شما  دانشجویان در حال حاضر در بهترین دوران زندگی خود هستند، افزود: از فرصت‌های خود بهترین بهره را ببرید و تلاش کنید تا با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، آینده‌ای پربار برای خود رقم بزنید. شما مادران آینده‌ی این سرزمین هستید و امید داریم با دوراندیشی و انتخابی درست، شاهد افزایش تعداد دانشجویان متاهل باشیم و بتوانیم بحران جمعیت را با تدبیر شما قشر تجصیلکرده پشت سر بگذاریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نقش مهم دانشجویان حوزه‌ی سلامت در زمینه‌ی آگاهی‌بخشی گفت: حال که کشور به دنبال برنامه‌ریزی برای جوانی جمعیت است، دانشجویان حوزه‌ی سلامت به ویژه دانشجویان پرستاری و مامایی وظیفه‌ای سنگین بر دوش دارند و چه بهتر که این تحول را از خود آغاز کنند و با انتخاب درست در امر ازدواج و تشکیل خانواده پیشرو باشند و مسئله‌ی بحران جمعیت را مدیریت کنند. در این خصوص نیز دانشگاه متعهد شده تا در سال آتی، علاوه بر ارائه‌ی خدمات ویژه، هدایای نفیسی را تحت عنوان بسته‌های تشویقی به دانشجویان متاهل و آنها که اقدام به فرزندآوری کرده‌اند، اهدا نماید.

در ادامه‌ی نشست نیز دانشجویان به بیان مسائل و مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند و قول مساعد داده شد تا هرچه سریعتر کمبودها و کاستی‌های موجود پیگیری و برطرف شوند.

در پایان این نشست دکتر روشن عاشوری و دکتر فردین مهرابیان از دانشجویان برگزیده در جشنواره غذاهای محلی تجلیل و تقدیر کردند و هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان