رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی بروز سیل در آستارا به منظور بررسی میدانی و ارایه خدمات سلامت محور به سیل‌زدگان و در راه ماندگان راهی این شهرستان شد.
به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همراهی دکتر جمشید محمدی – رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل‌‌زدگان آستارا، در این شهرستان حضور یافت.
مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشستی که به منظور ارزیابی و پایش سیل با حضور مسعود کاظمی- معاون عمرانی استاندار، شهاب‌زاده- فرماندار آستارا و جمعی از مدیران کل و رؤسای سازمان‌های استان در دفتر فرماندار آستارا تشکیل شده بود، شرکت کردند.
در این نشست، سطح آمادگی مراکز سلامت‌محور شهرستان آستارا به ویژه در مناطق سیل‌‌زده مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و در راه ماندگان، تأکید شد.
در حال حاضر سطح بهداشت و درمان شهرستان آستارا مطلوب و ارایه خدمات سلامت‌محور به صورت عادی در این شهرستان مرزی، ادامه دارد.
علاوه بر کادر درمان، تیم‌های بهداشت محیط و اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان آستارا در حالت آماده باش کامل هستند و تا پایداری وضعیت، در مناطق سیل‌زده حضور فعال دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به همراه مسوولان‌ استانی و شهرستانی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا حضور یافت و سطح ارایه خدمات درمانی به مردم را در بخش اورژانس این بیمارستان بررسی کرد.
گفتنی است، در پی بروز سیل در آستارا و رانش پل در سیبلی این شهرستان، خودرویی سقوط و سرنشینان آن دچار سانحه شدند که پس از ارایه خدمات درمانی به صورت سرپایی مرخص شدند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان