استاندار گیلان با تأکید بر رعایت وظایف قانونی دستگاه‌ها پیرامون قانون جوانی جمعیت و خانواده، گفت: حمایت از خانواده‌های سه فرزند و بیشتر از برنامه‌های جدی در بخش جوانی جمعیت و مورد تأکید رئیس محترم جمهور است.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب دا)، دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در همایش تجلیل از مادران دارای چهار فرزند و بیشتر رشتی در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی گیلان با اشاره به حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا و شناسایی آن‌ها در استان برای دریافت زمین، اظهار کرد: این خانواده‌ها بابت دریافت زمین، نگران نباشند اهدای زمین به بخشی از این خانواده‌ها انجام شده و بقیه در نوبت دریافت هستند.
وی با تأکید بر رعایت وظایف قانونی دستگاه‌ها پیرامون قانون جوانی جمعیت و خانواده، افزود: حمایت از خانواده‌های سه فرزند و بیشتر از برنامه‌های جدی در بخش جوانی جمعیت و مورد تأکید رئیس محترم جمهور است.
استاندار گیلان تأمین شغل و مسکن را یکی از تکالیف دولت دانست و گفت: موضوع مسکن و اشتغال این خانواده‌ها در اولویت و جزو امور تکلیفی دستگاه‌هاست.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مسئله تهدید جمعیتی در استان، افزود: در موضوع خانواده و تحکیم این نهاد مقدس، همه باید مشارکت کنند.
دکتر عباسی با بیان اینکه در گذشته تبلیغ و ترویج فرزند کمتر در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود، خاطرنشان کرد: روش گذشته اصلاح‌شده است و امروز خانواده گرم، صمیمی و موفق خانواده‌ای است که فرزند بیشتری داشته باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تلاش و فداکاری مادران در گذشته برای تربیت تعداد زیاد فرزند در خانواده، گفت: باوجود تعداد زیاد فرزندان، هیچ مانعی در مسیر رشد مادران و نیز تربیت فرزندان و همسرداری وجود نداشت ضمن اینکه در عرصه‌های مذهبی، دینی و اجتماعی نیز نقش‌آفرین بودند.
دکتر عباسی با اشاره به نصایح صریح رهبری معظم انقلاب پیرامون نقش مادر در خانواده، تصریح کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مادران علاوه بر نقش مادری و همسرداری می‌توانند در فعالیت‌های مختلف در جامعه نقش‌آفرین باشند، چه‌بسا آنان این مهم را ثابت کرده‌اند و مادرانی موفق در عرصه‌های اجتماعی هستند.
وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه زنان در خانواده و جامعه خاطرنشان کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش زن و مادر در خانواده در جایگاه همسری و مادری و نیز در نقش اجتماعی آنان در جامعه برای ما حائز اهمیت است.
استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ‌چیزی نمی‌تواند جایگزین مهر و تربیت مادری شود، اظهار کرد: بعد از مادر، پدر و خانواده، معلمان می‌توانند در تربیت و مؤلفه‌های مربوط به مسائل تربیتی، حسی و حرکتی، عاطفی و اجتماعی نقش داشته باشند.
دکتر عباسی با تأکید تربیت دینی و معنوی فرزندان و توجه به این مهم در خانواده‌ها، گفت: فضای خانه و خانواده باید با مباحث معنوی عجین شود تا فرزندان به حیات طیبه دست یابند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان