با اطلاع رسانی گسترده و فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، حوادث مرتبط با گاز در گیلان در سال گذشته با 35 درصد کاهش به 48 مورد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل این شرکت با بیان این خبر اظهار داشت: این شرکت هر ساله طی همکاری با نهادهای تبلیغی تلاش می کند تا سطح ایمنی و سلامت را در جامعه بهبود بخشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته کارشناسان این شرکت بیش از ۲۰ مرتبه در تلویزیون و رادیو حضور یافته و به بیان توصیه های مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی پرداختند، گفت: آموزش و فرهنگ سازی برای به ثمر نشستن، مستلزم توجه و استمرار فراوان است و به همین علت در تلاش هستیم تا این روند در سال جاری و سال های آینده نیز ادامه یابد.

جمال نیکویی نقش صدا و سیما را در زمینه نهادینه سازی فرهنگ مصرف گاز در جامعه بی بدیل عنوان کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ طی قراردادی مابین شرکت ملی گاز و صدا و سیما، روزانه ۲۱۰ ثانیه در تلویزیون و ۹۰ ثانیه در رادیو، پیام های مصرف بهینه گاز برای مردم و مصرف کنندگان گاز طبیعی پخش شد که بحمدالله نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

مدیرعامل گاز گیلان همچنین ارائه آموزش های مصرف بهینه گاز به قشر جوان به ویژه دانش آموزان را درجهت کاهش خطرات و حوادث مرتبط با گاز بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: این شرکت در سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش، جشنواره فرهنگی-آموزشی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در سراسر استان برگزار کرد که این مهم با استقبال گسترده دانش آموزان عزیز همراه شد.

وی در پایان ارتقاء سطح ایمنی استفاده از گاز طبیعی در استان را از اهداف بسیار مهم شرکت عنوان کرد و گفت: شرکت گاز استان گیلان طی همکاری با صدا و سیما، استانداری، آموزش و پرورش، رسانه های مکتوب و مجازی، سپاه و بسیج و سایر نهادهای تبلیغی برای نهادینه سازی فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در سطح جامعه برای تحقق این مهم تلاش می کند.

  • منبع خبر : گاز گیلان