رییس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به تعدد افتتاح پروژه های بهداشت و درمان در استان، گفت: حوزه سلامت گیلان، بهار دوران خود را سپری می‌کند.

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌ دا)، دکتر رسول فرخی میکال، صبح امروز ؛در بیست‌و ششمین آیین پویش ره‌سلامت با تقدیر از زحمات کادر سلامت به ویژه مدافعان سلامت گیلانی، اظهار داشت : حوزه بهداشت و درمان گیلان، بهار دوران خود را سپری می‌کند و خدمات ارائه شده موجب افزایش رضایتمندی مردم شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بهداشت و لزوم توسعه خانه های بهداشت، افزود: با توجه به اقلیم و آلودگی های زیست محیطی‌ در استان لازم هست خانه های بهداشت در گیلان گسترش یابد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به فاصله شهرستان‌های استان با مرکز گیلان ، گفت: تبدیل یک بیمارستان در غرب و شرق گیلان به قطب درمانی می تواند از بار درمانی مرکز استان بکاهد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تعیین وضعیت نیروهای شاغل در دانشگاه ‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد و افزود: وجود چندین نوع رابطه استخدامی در بدنه وزرات بهداشت ناعدالتی ها و نارضایتی ها را در پی داشته و استخدام این افراد می‌تواند موجب افزایش انگیزه نیروی انسانی شود.

دکتر فرخی با اشاره به ضعف زیرساختها در بخش بهداشت و درمان علیرغم تلاش های صورت گرفته، خاطرنشان کرد: تخصصی کردن و تجهیز بخش‌های بیمارستان های استان به ویژه در شهرستان های لاهیجان‌ و سیاهکل از ضروریات است.

نماینده معین شهرستان آستانه اشرفیه در خانه ملت با اشاره به مهیا بودن شرایط برای توسعه خدمات درمانی در بخش بندرکیاشهر، تصریح کرد : لازم هست با ارتقا مرکز بهداشت بندر کیاشهر به بیمارستان محلی توسعه خدمات بهداشت و درمان در آن منطقه نیز از سر گرفته شود.

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان