یکی از خوش قیمت‌ترین دستگاه‌های داخل بازار، ردمی نوت 10 می‌باشد که با توجه به قیمت بسیار مناسب خود، سخت افزار و بخش نرم افزاری کاملی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد تا با استفاده از آن بتواند حس داشتن یک دستگاه بالارده را تمام و کمال احساس کند. گوشی‌های میانرده و پایین‌رده همیشه ضعف‌هایی داشته‌اند اما باتری جزو آن موارد نبوده است. نمره باتری ردمی نوت 10 گویای این مورد می‌باشد.

بیشتر گوشی‌های هوشمند شیائومی در حال حاضر از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند و ردمی نوت ۱۰ نیز قانون را زیر پا نگذاشته و از ظرفیت باتری گفته شده برای انرژی رساندن به مابقی قطعات سخت افزاری و بخش نرم افزاری دستگاه استفاده کرده است. با توجه به حضور نمایشگر ۱۰۸۰P برای این دستگاه با نرخ بروزرسانی ثابت ۶۰ هرتز، چنین ظرفیت باتری همانند یک تانک برای این دستگاه عمل می‌کند. اما پردازنده استپدراگون ۶۷۸ با معماری ۱۱ نانومتری کمی انرژی مصرفی کم نمایشگر را جبران کرده است. با این وجود نمره باتری ردمی نوت ۱۰ طبق تست‌های انجام شده توسط تیم Gsmarena، عدد ۱۱۰ ساعت ثبت شده است که برای ۹۰ درصد کاربران، این دستگاه را به یک هیولا برای انجام تمام فعالیت‌های آن‌‎ها نه تنها برای یک روز بلکه دو روز متوالی تبدیل کرده است.

با این حال در صورتی که جزو ۱۰ درصد مابقی هستید و باتری این دستگاه برای شما کافی نیست، نگران نباشید و با خیال راحت از دستگاه خود استفاده کنید. آداپتور ۳۳ واتی این دستگاه قادر است تنها در ۳۰ دقیقه اولیه، باتری ردمی نوت ۱۰ را از ۰ تا ۶۵ درصد شارژ کند. همچنین برای شارژ کامل دستگاه نیازمند زمان تقریبی ۷۳ دقیقه هستید. ردمی نوت ۱۰ یک دستگاه خوش قیمت در صورت وارد شدن به بازار ایران است و کاربران بسیاری می‌توانند برای خرید آن برنامه ریزی کنند. قیمت کنونی آن ۱۹۹ دلار است. این دستگاه در سه نسخه با حافظه داخلی مختلف و مقدار رم مختلف وارد بازار شده است که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از گزینه‌های ۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶ را انتخاب کنید.

  • منبع خبر : سخت افزار