مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان گفت: خیرین مدرسه ساز در گیلان تاکنون یک هزار و ۵۹۸ کلاس درس در این استان برای تحصیل آینده سازان احداث کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از ایرنا، علی دقیق مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان عصر روز یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱  در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد حافظی به عنوان بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت: این تعداد کلاس درس در ۳۸۱ فضای آموزشی با زیربنای بیش از ۱۲ هزار مترمربع توسط خیرین استان ساخته شده‌است.

وی با بیان اینکه طی چهارسال گذشته ۶۰ درصد فضاهای آموزشی در استان با مشارکت خیرین احداث شده‌است، اضافه کرد: تمام پروژه های افتتاح شده هفته دولت امسال نیز با مشارکت خیرین ساخته شده‌اند.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان بیان کرد: هم اینک بیش از ۵۰ فضای آموزشی در گیلان با مشارکت خیرین در دست احداث است.

وی با بیان اینکه به جز اشخاص حقیقی سایر نهادها برای ساخت واحدهای آموزشی نیز همکاری دارند، خاطر نشان کرد: هم اکنون ساخت ۸۳ واحد آموزشی با ۵۰۴ کلاس درس با همکاری بنیاد برکت در دست اجرا است ضمن اینکه ۵۵ واحد آموزشی را پیش از این به اتمام رساندیم.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان با قدردانی از مشارکت خیرین در مدرسه سازی عنوان : طی ۲ سال گذشته در حوزه جذب و مشارکت خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی به لحاظ مبلغ عنوان دوم کشوری را کسب کردیم.

وی بیان داشت: برکسی پوشیده نیست که دولت در چند سال گذشته به واسطه تحریم‌ها در زمینه ساخت فضای آموزشی با مشکلاتی مواجه بود اما خیرین دوشادوش دولت بدون هیچ چشمداشتی خالصانه مشارکت کردند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در نزدیک چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

  • منبع خبر : ایرنا