نشست سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با روسای مراکز آموزشی درمانی رشت و ۱۷ بیمارستان تابعه دانشگاه با هدف افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها و به دنبال آن رضایتمندی مردم و کارکنان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)؛ صبح روزپنج شنبه، ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱، نشست دکتر مصطفی گل‌شکن- سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با روسای مراکز آموزشی درمانی رشت و ۱۷ بیمارستان تابعه دانشگاه با هدف افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها و به دنبال آن رضایتمندی مردم و کارکنان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در نشست هم اندیشی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه با روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه، دکتر گل‌شکن اظهار داشت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا چالش‌های اصلی مربوط به واحدهای تابعه بویژه مشکلات تامین مواد اولیه بخش تغذیه و انعقاد قرارداد مربوط به تصفیه‌خانه‌ها به طور کامل رفع شود.
وی با بیان اینکه تسویه مالی هزینه‌ حامل‌های انرژی تا پایان سالجاری توسط این معاونت صورت می‌پذیرد، گفت: در سال جدید، تقبل هزینه‌ حامل‌های انرژی مراکز درمانی بر عهده خود آن‌هاست. سامانه ثبت مصرف حامل انرژی نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه در راستای درک ضرورت مستندسازی تمام فرآیندهای بیمارستان ها، خاطرنشان کرد: در بحث تنخواه‌ها باید به سمت مستندسازی دقیق و منظم پیش برویم تا به جایگاه مطلوب مورد نظر دست یابیم.
دکتر گل شکن با اشاره به حجم کاری و مسئولیت های سنگین معاونت توسعه اذعان داشت: وظیفه اصلی این معاونت نظارت است و باید واحدهای تابعه بتوانند برای رفع مشکلات و چالش‌ها راهکارهای منطقی و بر اساس شواهد عینی و علمی ارایه دهند تا با همراهی و مساعدت تمام و کمال این معاونت، موانع موجود مرتفع شود.
در ادامه جلسه، دکتر گل‌شکن با تاکید بر بهبود فرآیند، کاهش هزینه و افزایش درآمد، اظهار داشت: مشکل اصلی واحدها، ساختاری است و باید به سامانه های موجود در این مراکز درمانی توجه ویژه‌ای شود. تکمیل و ثبت اطلاعات در این سامانه‌ها معیوب بوده و نیاز به بازنگری دارد. واحد HIS مراکز درمانی دانشگاه از این پس به واحد مالی متصل شده است تا امکان نظارت و ارائه آمار به خود واحدها نیز تسهیل شود.
وی با تاکید بر تکمیل اطلاعات در سامانه‌ها تصریح کرد: به همین منظور تخصیص نیرو به کمیته کسورات در هر بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی ضروری بوده و اعضای این کمیته نیز به واحد مالی معرفی خواهند شد.
دکتر گل‌شکن با تاکید بر این موضوع که ایمنی اولویت اول ماست ، از روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها درخواست کرد اقدامات لازم در این خصوص را اولویت خود قرار دهند‌‌.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه با اشاره به لزوم برآورده ساختن انتظارت این معاونت، گفت: ما با نگاهی حمایتی و تشویقی قصد داریم نظارت بر عملکرد مدیران بیمارستان را به معاونت توسعه بسپاریم و برای افزایش بهره‌وری مدیران در جلسه‌ای که با حضور این عزیزان برگزار خواهد شد، کتابچه شرح وظایف در اختیارشان قرار خواهد گرفت و انتظارات عملکرد نیز بر همان اساس خواهد بود.
دکتر گل‌شکن در پایان سخنان خود، بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی را نیروهای خط مقدم دانشگاه دانست و شان و منزلت روسا و کارکنان این مراکز را بسیار بالا عنوان کرد.
در این نشست، جمعی از روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانهای تابعه دانشگاه نیز به بیان مشکلات و موانع موجود پرداختند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان