تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در ده ماهه لغایت دی امسال با 2/6 درصد افزایش و میزان رشد تعداد مستمری بگیران با 5/5 درصد همراه بوده است .

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه تعداد مستمری بگیران استان لغایت دیماه سالجاری به حدود ۱۸۷ هزار نفر رسیده ، افزود : این رقم بیانگر رشد ۵/۵ درصدی طی ده ماهه سپری شده از سال میباشد .

وی با بیان اینکه بیش از دوسوم پرونده های مستمری استان مربوط به بازنشستگان است اذعان داشت در دیماه امسال تعداد بازنشستگان تحت پوشش از ۱۲۰ هزار نفر گذشت .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به رشد ۲/۶ درصدی بیمه شدگان اصلی با میانگین افزایش ماهانه ۱۲۴۲ نفر در سالجاری اشاره نموده و گفت : علیرغم اینکه به دنبال رشد مطلوب بیمه شدگان اجباری و اجرای موفق طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و استقبال مناسب از بیمه های مشاغل آزاد ، زنان خانه دار و … در بخش بیمه شدگان اصلی با افزایش متناسبی مواجه بودیم ولی به دلیل رشد نامتعارف و غیرعادی مستمری بگیران ، شکاف بین این دو گروه روز به روز افزونتر میگردد به گونه ای که در حال حاضر نسبت پشتیبانی تامین اجتماعی گیلان یعنی تعداد بیمه شدگان به مستمری بگیران با ۲/۸۵ درصد پائین ترین میزان در سطح کشور است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان