نحوه دریافت گواهی کسر اقساط برای مستمری بگیران تامین اجتماعی در سامانه خدمات غیرحضوری تشریح گردید .

در ادامه اقدامات سازمان تامین اجتماعی بمنظور کاهش مراجعات و توسعه خدمات اینترنتی ، دریافت گواهی کسر اقساط برای مستمری بگیران بمنظور دریافت تسهیلات و وامهای بانکی و … از یکسال گذشته ، تنها از طریق سامانه مربوطه و بصورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعب انجام می پذیرد .

در این راستا کافیست متقاضی به سامانه es.tamin.ir  مراجعه و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور بشرح ذیل اقدام نماید .

از منوی مستمری بگیران بخش درخواست گواهی قسمت کسر اقساط معوق را انتخاب و فرم ارائه شده را تکمیل نماید . در ادامه از طریق همان منو برروی گزینه ارسال به صندوق شخصی کلیک نمایید ، وارد منوی تامین اجتماعی من قسمت صندوق شخصی شده و ردیف مربوط به گواهی کسر اقساط خود را انتخاب نمایید . سپس از گزینه عملیات بخش صدور مجوز استعلام میتوانید زمان معتبر بودن گواهی کسر اقساط خود را تعیین کنید .

در این بخش دقت نمایید که پس از اتمام زمان فوق بانکها قادر به مشاهده استعلام نبوده و باید اقدامات را دوباره انجام دهید .

در پایان سیستم به شما یک رمز ۱۲ رقمی اختصاص میدهد که کافیست آنرا به همراه کدملی خود به مرجع مورد نظر ارائه نمایید تا گواهی صادرشده برای شما را مشاهده نمایند .

در همین راستا بانکها نیز میتوانند با مراجعه به سامانه مذکور در قسمت پائین برروی لینک پنل مخصوص دستگاههای دولتی و مرجع استعلامات رسمی کلیک نموده و در صفحه بعد گزینه استعلام سند را از طریق رمز اعلام شده توسط متقاضی انتخاب و با کدملی و رمز گواهی مربوطه را مشاهده و در صورت نیاز چاپ نمایند .

شایان ذکر است در حال حاضر ۱۴۰ هزار مستمری بگیر در تامین اجتماعی گیلان تحت پوشش هستند و بر اساس سوابق موجود طی هر سال در سطح شعب استان صدها هزار نوبت مراجعه بابت صدور گواهی کسر اقساط صورت میگرفته است که با فراهم شدن بستر موجود این امر در یکسال گذشته بصورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام میپذیرد .