کمک هزینه ازدواج یکی از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی قلمداد می گردد که در دوماهه نخست سالجاری بیش از 380 نفر از بیمه شدگان گیلانی بدون نیاز به مراجعه و به صورت 100 درصد غیرحضوری از آن بهره مند گردیده اند .

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با بیان اینکه کمک هزینه ازدواج در زمره تعهدات کوتاه مدت سازمان به بیمه شدگان خود قلمداد می گردد اظهار داشت : تمامی بیمه شدگان اصلی که طی ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج ، حداقل دارای دو سال سابقه بیمه بوده و عقد آنان دائم و برای اولین بار باشد میتوانند از این کمک هزینه سازمان بهره مند گردند .

وی افزود : از دو سال گذشته و بدنبال استقرار سامانه خدمات غیرحضوری ، اولین سرویسی که به صورت کامل و اینترنتی قابلیت اجرایی یافت کمک هزینه ازدواج بود و در حال حاضر نیز مشمولین بدون نیاز به مراجعه و پس از ایجاد حساب کاربری و معرفی شماره حساب و بارگذاری مدارک مربوطه در بخش تعهدات کوتاه مدت سامانه es.tamin.ir میتوانند از این خدمت بهره مند گردند .

علی حسین نژاد خاطر نشان ساخت در دوماهه نخست سالجاری به منظور ارائه این تعهد به تعداد ۳۸۳ نفر از بیمه شدگان مشمول مبلغ ۱/۵ میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است .

شایان ذکر است مبلغ کمک هزینه ازدواج برای هر بیمه شده متفاوت بوده و به میزان حقوق مشمول کسر حق بیمه وی بستگی دارد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان