در نشست صمیمانه اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان و روسای کانون های شهرستانی با استاندار گیلان مهمترین اقدامات و فعالیتهای انجام شده توسط این تشکل صنفی تشریح گردید.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، اقبال بافکار در جمع روسای کانون های بازنشستگان شهرستانهای مختلف و اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان استان ، مدیران کل تامین اجتماعی ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران در نشست با دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان با اشاره به ماده ۱۳۴ قانون کار به تشریح ماهیت و نحوه شکل گیری کانونها و فرایند انتخابات آنها پرداخته و اذعان داشت در حال حاضر ۱۷ کانون شهرستانی و کانون استان عهده دار پیگیری امور ۱۷۳ هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی گیلان هستند .

وی فراخوان مرحله مقدماتی الپیادهای ورزشی بازنشستگان ، اعزام ۹۳۹ نفر مستمری بگیر به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی در سالجاری ، انتخاب بازنشستگان نمونه و … را از مهمترین فعالیتهای حوزه فرهنگی اجتماعی سازمان برای این قشر در سطح استان برشمرده و افزود :  پرداخت ۶۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه دوازده میلیون تومانی با مساعدت سازمان و بانک رفاه کارگران و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون وام های با سود ۱۸ درصد از محل سپرده و اعتبارات کانون در نزد بانک رفاه کارگران از دیگر اقدامات برای این گروه میباشد .

وی به پرداخت ماهانه ۲۰ میلیارد تومان حق بیمه تکمیلی حدود ۲۲۰ هزار نفر مستمری بگیر استان و مشارکت ۵۰ درصدی سازمان در این امر اشاره و اظهار داشت : مبلغ قرارداد جدید بیمه تکمیلی با افزایش دامنه تعهدات به ۴۵ میلیارد تومان در ماه خواهد رسید .

اقبال بافکار با بیان اینکه ساختمان کانون در زمره واحدهای در اختیار املاک و مستغلات سازمان است که در چندین نوبت مشکلاتی در زمینه تخلیه آن با توجه به مسائل قانونی و حقوقی پیش آمده ، خواستار واگذاری این ملک به کانون به قیمت قابل پرداخت توسط این تشکل گردید .

رئیس کانون بازنشستگان استان گیلان با اشاره به وجود ۷۰ هزار مستمری بگیر در شهر رشت و استقرار کانون شهرستان رشت در محل همین ساختمان ، بر مراجعات بالای روزانه جامعه هدف جهت پیگیری امور تاکید و اهمیت و لزوم تعیین وضعیت ساختمان و ایجاد اطمینان برای بازنشستگان را خاطرنشان شد .

فقدان درمانگاههای تامین اجتماعی در برخی شهرها و مشکلات ایجاد شده بابت عدم همکاری و پذیرش بیمه تکمیلی توسط تعدادی از بیمارستانهای خصوصی در پاره ای موارد و افزایش سهمیه وامهای قرض الحسنه از دیگر مباحث مطروحه توسط ایشان بود .

درخواست تداوم نشست های صمیمانه با استاندار گیلان به مثابه جلسات تعاملی دوره ای با تامین اجتماعی و ایجاد مرکز تفریحی فرهنگی برای گردهمایی بازنشستگان از دیگر مطالب ارائه شده در این نشست بود

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان