استان گیلان به لحاظ میانگین سنی پیرترین استان کشور است از اینرو از نهادهای متولی در حوزه های بهداشت و فرهنگی می خواهیم جهت تحقق فرامین رهبری معظم و خروج از وضعیت موجود با ارایه راهکارها و حمایتهای لازم اهتمام بیشتری ورزند.
به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از مدیدیت ارتباطات شهرداری رشت، نادر حسینی در نشست اعضای شورای شهر رشت با اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، که روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه برگزار گردید، گفت: برای ساماندهی فاضلاب شهری رشت از لایروبی تا لوله گذاری به حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم. از آنجایی که این مشکل بعنوان یکی از معضلات تمامی محلات و مناطق شهری محسوب می گردد انتظار می رود در سفر دوم ریاست محترم جمهوری مساعدت ویژه ای در اینخصوص شود.
وی در ادامه با اشاره به کتابخانه مرکزی شهر رشت گفت: این مجموعه به عنوان نماد فرهنگی استان محسوب می گردد و توقع می رود در سفر دوم آیت الله رئیسی با تزریق ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان که البته طبق برآوردها بخشی از بودجه اولیه مورد نیاز جهت راه اندازی و بهره برداری از این مجموعه فاخر می باشد بتوانیم از آن استفاده کنیم.
نادر حسینی در بحش دیگری از صحبتهایش افزود: با توجه به در پیش رو بودن سفر ریاست محترم قوه قضایه به استان، بهترین فرصت است تا با بهره گیری از قوای تصمیم گیر استان و مساعدت جناب آقای اژه ای از ظرفیت پارکینگ اداره کل زندانها که در پیاده راه فرهنگی قرار دارد بمنظور ساماندهی حداقل ۶۰۰ دستفروش مستقر در پیاده راه و خیابان های اطراف که جلوه نازیبایی را به بافت مرکزی شهر رشت داده اند استفاده کنیم.
حسینی در ادامه صحبتهایش با اشاره به صحبتهای دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راه اندازی مترو در بافت مرکزی رشت پیشنهادی هوشمندانه است که می تواند بخش عمده ای از بار ترافیکی شهر رشت را حل کند.
این عضو شورا با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص توجه نسل جوان به بحث فرزند آوری گفت: متاسفانه استان گیلان به لحاظ میانگین سنی پیرترین استان کشور است از اینرو از نهادهای متولی در حوزه های بهداشت و فرهنگی می خواهیم جهت تحقق فرامین رهبری معظم و خروج از وضعیت موجود با ارایه راهکارها و حمایتهای لازم اهتمام بیشتری ورزند.
وی در پایان صحبتهایش خطاب به نمایندگان مجلس حاضر در جلسه گفت: از نمایندگان مردم در مجلس خواهش می کنم تا در خصوص حل و فصل مشکلات مربوط به نسق سازان با تصویب مصوبه ای مشکلات این عزیزان را در سطح کشور و استان گیلان حل نمایند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت