بازرسی کارگاهی از حوزه مطبوعات و رسانه در صورت اعلام برنامه زمانی فعالیت از سوی کارفرما، متناسب با آن و ماهیت شغلی بیمه شدگان صورت می پذیرد.
با ابلاغ دستور اداری از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و به منظور تسهیل امور بیمه ای رسانه ها ، تمرکز پرونده ها و ارائه خدمات به کارفرمایان مذکور در یک شعبه صورت می گیرد .

در راستای رضایتمندی شرکای اجتماعی، پاسخگویی و ارتقاء خدمت به مشتریان و به منظور ایجاد وحدت رویه و تسهیل در انجام امور بیمه‌ای حوزه مطبوعات و رسانه‌های مکتوب و برخط (روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، مجلات، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و …) که در زمینه خدمات نشر، چاپ و توزیع، درج آگهی، تولید و نشر خبر در مطبوعات و انتشارات با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند، دستور اداری برای تسهیل امور بیمه ای این گروه از بیمه شدگان از سوی دکتر مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، صادر و ابلاغ شد.
بر این اساس، در صورت تمایل انجمن یا تشکل صنفی حوزه مطبوعات و رسانه مستقر در محدوده عملکرد در هر استان ، یکی از شعب تابعه به عنوان شعبه اختصاصی، برای تمرکز پرونده‌ها و ارائه خدمات به کارفرمایان مذکور تعیین و اعلام خواهد گردید .
گفتنی است، در صورت اعلام این تمایل و تعیین شعبه متمرکز ، واحدهای اجرایی مکلفند با دریافت درخواست کتبی کارفرمایان فعالیت‌های یاد شده مبنی بر انتقال پرونده مطالباتی کارگاه، با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوطه با قید فوریت نسبت به انتقال پرونده به شعبه اختصاصی تعیین شده اقدام کنند.

همچنین بازرسی کارگاهی از حوزه مطبوعات و رسانه در صورت اعلام برنامه زمانی فعالیت از سوی کارفرما، متناسب با آن و ماهیت شغلی بیمه شدگان صورت می پذیرد.