استاندار گیلان گفت: دولت برای تکمیل کریدور جنوب-شمال و همچنین اتصال خط ریلی قزوین به رشت و تکمیل زیرساخت‌های توسعه‌ای گیلان اهتمام ویژه‌ای دارد.

به گزارش مرجع آنلاین، ارسلان زارع امشب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: در سال ۹۸ حدود هزار و ۷۳۳ واحد تولیدی گیلان، تسهیلاتی از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و منابع داخلی بانک‌ها و محل اعتبارات سال ۹۸ دریافت کردند‌.

استاندار گیلان با اشاره به کارنامه قابل قبول این استان در جذب اعتبارات تخصیصی در سال ۹۸ گفت: اعتبارات تخصصی مربوط به تبصره ۱۸، تسهیلات فراگیر، تسهیلات مربوط به تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد در استان و تسهیلات کرونا از جمله اعتباراتی بود که جذب شد.

زارع خاطرنشان کرد: دولت برای تکمیل کریدور جنوب-شمال و همچنین اتصال خط ریلی قزوین به رشت و اتصال آن به بندر کاسپین و سپس منطقه آزاد انزلی و آستارا اهتمام دارد و اقدامات خوبی نیز در این حوزه انجام شده که نشان می‌دهد دولت برای تکمیل زیرساخت‌های توسعه‌ای اهتمام ویژه‌ای دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه مرکز تولید فرآورده‌های دخانی به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین صنایع استان گیلان سهم بالایی از درآمدزایی را به خود اختصاص داده است افزود: این استان دارای ظرفیت‌های متعددی است که باید با بهره‌گیری از آن‌ها میزان تولید و اشتغال را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان گیلان سبب افزایش میزان تولید و همچنین تولید ناخالص ملی و توسعه استان می‌شود ابراز داشت: همه مسئولان وظیفه دارند در جهت افزایش توان تولید و توسعه اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

استاندار گیلان به تثبیت اشتغال موجود در مجتمع دخانیات گیلان و فعالیت ۱۱۰ نفر از جوانان بومی استان در این مجموعه و تلاش‌هایی که برای تثبیت این مجموعه انجام شده است اشاره کرد و افزود: طبق گزارشات، روند کشت توتون در رودبار گیلان در سال گذشته مطلوب ارزیابی شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: از جهاد کشاورزی استان گیلان انتظار می‌رود تا با همکاری سایر دستگاه‌ها زمینه تحقق میزان هدف‌گذاری شده تولید توتون برای تامین مواد اولیه را فراهم کند.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت چندین گروه تامین‌کننده ملزومات صنایع خودروسازی از جمله سایپا در گیلان خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و فناوری نوین ملزومات خودرویی تامین می‌کنند و ارتباط مستمری با تولیدکنندگان برتر کشور دارند.

زارع نقش و جایگاه منطقه آزاد انزلی در مبادلات تجاری با سایر کشورها و گمرکات استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها موجب رونق صادرات گیلان می‌شود و بندر کاسپین و سایر گمرکات گیلان هم‌اکنون آماده همکاری برای صادرات تولیدات صنایع خودروسازی هستند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تعداد واحدهای تولیدی در فومن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۵ واحد تولیدی در فومن فعالیت می‌کنند که اکثر آنها نیازمند سرمایه در گردش هستند.

خلیل بهروزی‌فر با اشاره به ضرورت تسهیل و تسریع در پرداخت اعتبارات و تسهیلات بانکی خاطرنشان کرد: هدف از ارائه تسهیلات در واقع بهبود عملکرد تولید و توان‌افزایی اقتصادی این واحدها است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم