رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود گفت: تامین اجتماعی سازمانی عمومی و غیردولتی است .

به گزارش مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، بدنبال انتصاب مهندس حیدری فرماندار شهرستان لنگرود ، غریبعلی کریمی رئیس تامین اجتماعی این شهر طی نشستی با ایشان به تبیین جایگاه و نقش تامین اجتماعی در جامعه و آثار آن بر اقتصاد و معیشت خانوارها و تامین امنیت خاطر و آرامش روانی افراد تحت پوشش پرداخت .

کریمی در این نشست ضمن تبریک انتصاب مهندس حیدری بعنوان فرماندار شهرستان و آرزوی موفقیت برای ایشان ، سازمان تامین اجتماعی را قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه بیمه گر اچتماعی غیر دولتی در کشور برشمرد که ماموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد بصورت اختیاری است و بر اساس قانون یک سازمان عمومی غیر دولتی است که عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه ها (با مشارکت بیمه شده و کارفرما) تامین و متکی به بودجه دولت نمی باشد.

رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود ، توسعه و تسهیل خدمات جهت افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی . گسترش نفوذ و پوشش بیمه ای از راه ترغیب و تشویق جامعه هدف و شناساندن و اهمیت آن از طریق بازرسی از کارگاهها و اطلاع رسانی در خصوص انواع بیمه های اختیاری و حرف و مشاغل آزاد. حرکت درمسیر نیل به اهداف چشم انداز به عنوان سازمانی پایدار،پویا،چابک و سرآمد در پاسخگویی، با فرایندهای هوشمند ارائه خدمات کیفی و بهنگام تامین اجتماعی به ذینفعان . تقویت تعاملات بیرونی با مجامع و تشکل ها ، حمایت از اشتغال و فضای کسب و کار.گسترش خدمات غیرحضوری ، حذف تامین اعتبار دفترچه های درمانی ، انجام ابلاغهای الکترونیکی ، اجرای طرح پرونده های الکترونیکی و … را مهمترین فعالیتها و اقدامات طی سالهای اخیر برشمرده و افزود : در شش ماهه اول سال قریب به ۶ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در لنگرود پرداخت شده است .

ایشان با بیان اینکه قریب به ۱۹۰۰۰ بیمه شده و افزون بر ۵۶۰۰ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود در سطح شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند اظهار داشت : در نیمه نخست سال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تعهدات شامل انواع مستمری ، کمک هزینه و غرامت دستمزد ارائه شده است .

مهندس حیدری فرماندار شهرستان لنگرود نیز در این دیدار ضمن قدردانی از عملکرد تامین اجتماعی ، بر ضرورت جلب رضایتمندی در شهروندان و رعایت حقوق آنان بر تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به امور آنان در کمترین زمان ممکن ، تاکید نمود .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان