ریاست شورای شهر رشت با اشاره به مدت‌زمان باقی‌مانده به پایان شورای پنجم، گفت: از گذر زمان آنچه می‌ماند عملکرد و نگاه ما است، اگر خدا را در گفتار و رفتار و کردارمان در نظر بگیریم بسیاری از مسائل حل خواهد شد.
 در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورا با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، گفت: این ایام مبارک را به مردم شریف کشور و استانمان و همچنین همشهریان عزیزمان که ما را لایق دانستند به‌عنوان نمایندگان خود در پارلمان شهری انتخاب کنند تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
وی ادامه داد: ۲۲ بهمن امسال پایان ۴۲ سالگی انقلاب ما و از ۲۳ بهمن آغاز چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ما خواهد بود. ما اهدافی بزرگ و بلند داشتیم. هدف ما رسیدن به استقلال بود، ما از گذشته آشکارا و پنهان تحت سلطه بود، اما با انقلاب اسلامی ۶۰ هزار مستشار خارجی بنا به روایت تاریخ از کشور اخراج شدند.
ریاست شورای اسلامی شهر رشت با ذکر خاطره‌ای از حضور مستشاران آمریکایی در وزارت دارایی، گفت: ورود به طبقه این مستشاران ممنوع بود، استقلال ما در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چیزی بود که ما به دنبال آن بودیم. در بحث آزادی بسیاری از مسائل فراهم بود، اما انتقاد از رژیم پهلوی جرم بود و بسیاری از بزرگان ما برای همین انتقادات به زندان رفتند، حضرت امام (ره) به تبعید رفتند، مقام معظم رهبری به زندان و تبعید رفتند، مرحوم آیت‌الله منتظری، آیت‌الله طالقانی و حتی آیت‌الله احسان‌بخش در این رژیم به زندان رفتند.
رمضانپور با بیان اینکه ما به دنبال آزادی بیان و آزادی پس از بیان بودیم، اظهار داشت: فساد در آن زمان وجود داشت، اگر امروز پنهان است در آن زمان آشکارا بود، انقلابی که مردم ما انجام دادند رسیدن به آزادی و جمهوری اسلامی و ارزش‌های اسلامی بود.
وی تأکید کرد: ما اگر نگاه کنیم چه تلاش‌ها، رشادت‌ها و زحمت‌هایی برای این انقلاب کشیده شده است، آنگاه قدر این نظام را می‌دانیم. اینکه امروز نظام سلطه به دنبال قدرت‌نمایی است، نباید با افراد برانداز هم‌صدا شد و افراد کوته نگر را همراهی کرد. البته دولت‌ ما باید مشکلات مردم را برطرف کنند، این پسندیده نیست که پس از ۴۲ سال جوانان ما دغدغه اشتغال داشته باشند، مردم مشکل معیشتی داشته باشند.
رمضانپور با بیان اینکه ما یک درصد جمعیت جهان و ۹ درصد منابع جهان را در اختیار داریم، اذعان داشت: این پسندیده نیست که شرایط اقتصادی مردم به این شکل باشد، ما برای این انقلاب خون جوانان و بزرگانی را هدیه کرده‌ایم. دیگر وقت اشرافی گری و این کارها نیست و باید برای مردم کاری کرد، ما نباید همه‌جا از رهبری خرج کنیم و همه مسائل به نام ایشان نوشته شود. باید تلاش کنیم و وظایف مان در برابر انقلاب اسلامی را بدانیم.
ریاست شورای شهر رشت با اشاره به مدت‌زمان باقی‌مانده به پایان شورای پنجم، گفت: از گذر زمان آنچه می‌ماند عملکرد و نگاه ما است، اگر خدا را در گفتار و رفتار و کردارمان در نظر بگیریم بسیاری از مسائل حل خواهد شد. اگر مشکلی پیش می‌آید به خاطر فراموش کردن خداوند است. ما باید کارهای معوق باقی‌مانده را با سرعت بیشتری به پایان برسانیم.