با اتمام رقابت های انتخابی کاراته رده های سنی کشور، سه کاراته کار گیلانی جواز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کردند.

رقابت های کاراته قهرمانی و انتخابی رده های سنی نوجوانان، جوانان و امیدهای کشور با حضور زبده ترین کاراته کاران این رده های سنی در زنجان برگزار و  ابوالفضل صفری نژاد، محسن صفرنژاد و فرزام صادقی کاراته کاران گیلانی موفق به کسب جواز حضور در اردوی تیم ملی شدند.

با توجه به اینکه نفرات اول و دوم هر وزن به طور مستقیم به اردوی تیم ملی راه می یافتند، ابوالفضل صفری نژاد و محسن صفرنژاد کاراته کاران گیلانی با کسب مقام نایب قهرمانی وزن خود به اردوی تیم ملی نوجوانان راه یافتند.

همچنین در مرحله دوم انتخابی نیز، نفرات سوم به همراه سایر کاراته کاران صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی با هم به رقابت پرداختند تا در نهایت نفر برتر نیز جواز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کند که در این مرحله نیز، فرزام صادقی کاراته کار گیلانی گرچه روی سکو قرار نگرفت اما در مرحله دوم انتخابی موفق به برتری برابر حریفان خود شد تا وی نیز به اردوی تیم ملی راه یابد.

کسب بهترین نتیجه کاراته گیلان توسط تیم امید  

با اتمام رقابت های کاراته رده های سنی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ، کاراته کاران رده سنی امید گیلان بهترین نتیجه این استان را در این دوره از مسابقات کسب کردند و موفق به تصاحب ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی شدند.

ابوالفضل صفری نژاد کاراته کار گیلانی، در وزن ۶۰- کیلوگرم رده سنی امیدها به مصاف حریفان خود رفت که وی پس از کاراته کاری از کرمانشاه روی سکوی دوم قرار گرفت تا با کسب مقام نایب قهرمانی این وزن، به اردوی تیم ملی راه یابد.

همچنین در رقابت های وزن ۸۴- کیلوگرم این رده سنی، محسن صفرنژاد دیگر کاراته کار گیلانی حاضر در این مسابقات توانست پس از ورزشکاری از قم مقام نایب قهرمانی را کسب کند تا با تصاحب مدال نقره این وزن ، به اردوی تیم ملی کاراته امید کشور راه یابد.

آروین آدوس دیگر کاراته گیلانی رقابت های رده سنی امیدهای کشور بود که در وزن ۷۵- کیلوگرم با حریفان خود به رقابت پرداخت و در نهایت نیز مقام سوم را تصاحب کرد اما با شکست در مرحله دوم انتخابی ، نتوانست جواز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کند.

 تلاش مثمر ثمر کاراته کار گیلانی در ده سنی جوانان 

در رقابت های کاراته رده سنی جوانان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ، گرچه هیچ یک از ورزشکاران گیلانی موفق نشدند روی سکو قرار گیرند اما فرزام صادقی در وزن ۵۵- کیلوگرم در مرحله دوم انتخابی تیم ملی توانست حریفان خود را شکست دهد و به همراه نفرات اول و دوم این وزن، به اردوی تیم ملی راه یابد.

در رقابت های کاراته قهرمان رده سنی نوجوانان نیز، محمدرضا اکبری از گیلان در وزن ۶۳- کیلوگرم موفق شد مقام سوم را کسب کند اما در مرحله دوم انتخابی مقابل حریفش متحمل شکست شد تا این کاراته کار نتواند به اردوی تیم ملی راه یابد.

به هرحال حاصل تلاش کاراته کاران گیلانی در رقابت های انتخابی تیم ملی رده های سنی نوجوانان، جوانان و امیدهای کشور، تصاحب چهار مقام بود که در نهایت نیز با انجام ۲ مرحله مسابقات انتخابی، سه کاراته کار گیلانی به اردوهای تیم ملی راه یافتند.

  • منبع خبر : ایرنا