لزوم استفاده از مشارکت و همکاری مردم در نظارت‌ها بر بازار/ ذخیره‌سازی کافی کالاهای پرمصرف انجام شده است
استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی سال و روند رو به تزاید تقاضاها، از انجام ذخیره‌سازی کافی کالاهای پرمصرف خبر داد و تاکید کرد که از ظرفیت مشارکت و همکاری مردم در حوزه نظارت از تولید تا توزیع، استفاده ای بهینه صورت گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع شنبه‌شب در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان با بیان اینکه درخصوص کالاهای اساسی و سایر اقلام مصرفی نگرانی وجود ندارد و ذخیره‌سازی کافی انجام شده، افزود: فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی در شرایط مختلف، تلاش‌های مضاعفی برای پاسخ به تقاضاها داشته و دارند.
وی به حمایت های دولت در جهت تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ با تأمین نهاده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از استان‌های تولیدکننده، مردم نباید نگران تأمین مرغ باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: در کنار نظارت دستگاه‌های ذیربط و تشدید گشت‌های بازرسی، باید از مشارکت مردم در حوزه نظارت از تولید تا توزیع نیز استفاده بهینه شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش استفاده از سامانه‌‌های نظارتی عملکردهای موفق‌ را به دنبال دارد، گفت: ارتباط میان سامانه های موجود در دستگاه‌های مختلف امکان نظارت و بازرسی‌ها را بیشتر می‌کند.
استاندار گیلان همچنین بر لزوم رسیدگی فوری به پرونده کسانیکه بدون مجوز، مرغ را به خارج از استان می برند، تأکید کرد.
دکتر زارع شتاب در فرآیند پاسخ به استعلام های مربوط به استاندارد را به نفع مردم دانست و افزود: گیلان شایسته قرارداشتن در بهترین رتبه‌ها میان استان‌هاست.
در این جلسه هریک از اعضاء به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند.