بیش از 2000 نفر مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی املش در سالجاری حدود 75 میلیارد تومان تعهدات بلندمدت دریافت نموده اند .

به گزارش مرجع انلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، سید علی موسوی رئیس شعبه املش با اعلام این خبر ، افزود : قریب به ۱۸۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند . وی با بیان اینکه حدود ۶۶۵۰ نفر بیمه شده اصلی و ۲۰۵۰ نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود از خدمات و تعهدات سازمان در سطح شهرستان بهره مند هستند خاطر نشان ساخت بیمه شدگان اجباری نیمی از بیمه شدگان اصلی را تشکیل میدهند و گروه مشاغل آزاد  با افزون بر ۱۸۰۰ نفر در جایگاه دوم ، بیشترین تعداد را در بردارد .

رئیس تامین اجتماعی شعبه املش با اشاره به اینکه تعداد پرونده های مستمری در سالجاری با ۱۱/۵ درصد رشد به ۱۷۳۳ فقره رسیده است اذعان داشت تعداد بازماندگان تحت پوشش طی ده ماهه لغایت دی از ۴۰۱ پرونده به ۴۴۷ مورد رسیده است .

سیدعلی موسوی در ادامه اذعان داشت تا پایان دیماه امسال ۱۱۵۳ بازنشسته نیز در زمره تعهدگیرندگان قرار داشته اند که نسبت به اسفندماه سال گذشته بیانگر رشد ۱۳/۵ درصدی است .

وی در بخش دیگری از این گزارش با بیان اینکه توسعه خدمات غیرحضوری و اجرای طرحهای فراگیر پوشش بیمه ای سبب استقبال خوب شهروندان در بیمه های خاص گردیده ، افزود : این رقم در سالجاری با ۲۷ درصد رشد در گروه مشاغل آزاد همراه بوده و هم اکنون ۱۸۰۰ نفر در این بخش تحت پوشش میباشند .

رئیس تامین اجتماعی شعبه املش پرداخت ماهانه ۶ میلیارد تومان انواع مستمری را بزرگترین رقم تعهداتی شعبه برشمرده و اظهار نمود تا پایان بهمن ماه حدود ۶۶ میلیارد تومان به بازنشستگان ، بازماندگان و ازکارافتادگان منطقه پرداخت شده و با احتساب مستمری اسفند و عیدی واریز شده در هفته گذشته ، این رقم به ۷۵ میلیارد تومان خواهد رسید .

سید علی موسوی یاد آور گردید که حدود ۱۲۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری ماهانه حدود ۴۰۰ میلیون تعهدات دریافت مینمایند و ۱۳۰۰ واحد کارگاهی در منطقه در حوزه عملکردی این شعبه قرار دارند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان