در یکسال اخیر بیش از 60 هزار نفر از جمعیت استان گیلان به جرگه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی پیوسته و از تعهدات و خدمات آن بهره مند گردیده اند .

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با بیان اینکه با محوریت قرار گرفتن تولید و به دنبال آن ایجاد شرایط اشتغال بر اساس منویات مقام معظم رهبری و رونق بیشتر صنعت و همچنین اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در یکسال اخیر شاهد افزایش چشمگیر شمار بیمه شدگان اصلی نسبت به سنوات اخیر بوده ایم افزود : از سوی دیگر تعداد مستمری بگیران مشمول دریافت تعهدات بلندمدت نیز با احراز شرایط قانونی هر روز بیشتر گردیده و افزایش جمعیت این گروه از مخاطبان نیز سبب رشد افراد تحت پوشش شده است .

وی با گرامیداشت هفته دولت ، اظهار داشت : در یکسال اخیر که مصادف با استقرار دولت مردمی سیزدهم بوده ، جمعیت بیمه شدگان اجباری تحت پوشش در استان از ۲۵۳۳۳۶ نفر به ۲۵۹۲۲۵ نفر افزایش یافته است این رشد را معادل ۲/۳ درصد برشمرد و خاطر نشان ساخت استقبال وسیعی نیز در بیمه های حرف و مشاغل آزاد بویژه در گروه زنان خانه دار داشته ایم بگونه ای که افراد تحت پوشش این حوزه با ۴۳/۵ درصد رشد از ۶۸۳۹۰ نفر به ۹۸۱۹۳ نفر افزایش یافته اند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین خاطر نشان ساخت تعداد بازنشستگان تحت پوشش در یکسال اخیر با ۸ درصد رشد از ۹۸۶۷۷ نفر به ۱۰۶۵۵۱ نفر و تعداد ازکارافتادگان با ۱/۵ درصد رشد از ۶۹۵۵ نفر به ۷۰۶۴ نفر رسیده است .

علی حسین نژاد با بیان اینکه تعداد پرونده های فوتی مستمری در طی یکسال گذشته بیش از ۳۰۰۰ فقره افزایش داشته ، افزود : بازماندگان بهره مند از مستمری مربوطه در این حوزه از ۵۱۷۵۸ نفر به ۵۵۷۲۱ نفر رسیده که بیانگر رشد ۷/۶ درصدی میباشد .

وی در پایان با اشاره به اینکه مجموع جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان گیلان با احتساب افراد تبعی بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران در ابتدای دولت سیزدهم ۱۲۶۰۷۱۱ نفر بوده است اذعان داشت این تعداد در حال حاضر با ۴/۸ درصد به ۱۳۲۱۳۴۲ نفر افزایش یافته است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان