بیش از 21000 نفر از جمعیت شهرستان شفت تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

به گزارش مرجع انلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، حسن صالحپور رئیس شعبه شفت در گزارشی آماری اظهار داشت تا پایان دیماه سالجاری بیش از ۷۶۰۰ بیمه شده اصلی و حدود ۲۳۰۰ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جامعه ۲۱۶۰۰ نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان را تشکیل میدهند .

وی با بیان اینکه در ده ماهه لغایت دی امسال تعداد بازنشستگان شعبه با رشدی ۴ درصدی به ۱۳۵۳ نفر افزایش یافته ، افزود : در همین مدت تعداد پرونده های مستمری بگیران بازمانده نیز با ۸/۵ درصد رشد نسبت به اسفند سال گذشته به ۵۳۵ فقره رسیده است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه شفت با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰۰ نفر از بیمه شدگان اصلی تحت پوشش را شاغلین در واحدهای تولیدی ، صنعتی ، خدماتی و اصناف و در واقع مشمولین قانون کار در گروه بیمه شدگان اجباری تشکیل میدهند از رشد ۶/۸ درصدی این بخش از افراد تحت پوشش در سال ۱۴۰۰ خبر داد .

حسن صالحپور در ادامه با تشریح طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و امکانات نوین سازمان در زمینه توسعه خدمات دیجیتالی و سامانه سرویس های الکترونیکی و غیرحضوری ، رشد چشمگیر بیمه شدگان مشاغل آزاد با افزایش ۴۰ درصدی را از ثمرات این تمهیدات دانسته و اذعان داشت در سالجاری تعداد متقاضیان در این حوزه افزایش بسیاری داشته است بگونه ای که افراد تحت پوشش در این قشر از ۸۲۷ نفر به ۱۱۶۳ نفر رسیده است .

وی در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به پرداخت افزون بر ۷۷ میلیارد تومان تعهدات در ده ماهه لغایت دی به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان ، افزود : پیش بینی میگردد این رقم تا پایان سال به بیش از ۹۵ میلیارد تومان افزایش یابد .

حسن صالحپور ۵۷۱ کارگر ساختمانی ، ۳۹۷ راننده ، ۱۷۰ بافنده و ۷۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری را از دیگر بیمه شدگان اصلی تحت پوشش توسط تامین اجتماعی شفت معرفی و اظهار داشت حدود ۱۹۰۰ کارگاه در حوزه عمل این شعبه دارای پرونده های مطالباتی هستند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان