وبینار آموزشی اعضای هیات های بدوی تشخیص مطالبات واحدهای تابعه تامین اجتماعی استان گیلان بصورت مجازی و آنلاین برگزار گردید .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در این دوره آموزشی آنلاین در ارتباطی تصویری با شرکت کنندگان در این وبینار ، ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت هیات های بدوی تشخیص مطالبات بمنزله مأمنی برای اعتراض های کارفرمایی ، با اشاره به اینکه معتقدیم اگر هم خوب کار میکنیم باز باید بهتر شویم اذعان داشت : دادن فرصت کافی به فرد شاکی و معترض و شنیدن سخنان آن حقی است برای کارفرمایانی که نسبت به محاسبات بیمه ای اعتراض داشته اند و پرونده کارگاهی آنها در هیات های بدوی تشخیص مطالبات شعب در حال بررسی است .

وی با تاکید بر اصول تبیینی در این خصوص ، قضاوت را امری دشوار و پرمسئولیت برشمرده و با تاکید بر جایگاه هیات ها بعنوان یک مرجع شبه قضائی با حضور نمایندگانی از تشکل های کارگری و کارفرمایی و سازمان ، رعایت عدالت و حقوق مخاطبان را در کنار تکریم و برخورد شایسته از ویژگی های مورد انتظار اعضاء هیات دانست .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این ارتباط تصویری با شرکت کنندگان در دوره آموزشی ، رعایت انصاف بدون تعلق سازمانی یا یکجانبه گری را خواستار و اظهار داشت : بعضاً شاهد دلخوری ها و تندی در رفتار فرد معترض در جلسات هستیم که نیازمند سعه صدر و شکیبائی از سوی اعضاء بوده و نباید این رفتار در صورت احراز محق بودن و مستندات و مدارک لازم در آراء صادره تاثیر گذار باشد .

خاطر نشان میسازد در این دوره مفاد و مقررات مربوطه و مهمترین دغدغه ها و گلوگاهها توسط دبیر هیات های تجدید نظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان و رئیس اداره وصول حق بیمه تبیین و تشریح گردید .

شایان ذکر است بر اساس ماده ۴۲ قانون تامین اجتماعی در صورتی که کارفرما به میزان حق بیمه و خسارت تاخیر تعیین شده از طرف تامین اجتماعی بابت محاسبه حق بیمه کارکنان خود معترض باشد میتواند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ ، اعتراض خود را ثبت و درخواست تعیین وقت برای رسیدگی در هیات های بدوی تشخیص مطالبات که با حضور نمایندگان کارفرمایان و کارگران تشکیل میگردد را نماید .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان