فرماندار رشت با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش میزان تردد در محورهای شهرستان در ساعت پر ترافیک و همچنین با ورود مسافرین و گردشگران در ایام تعطیل و پایان هفته، اظهار داشت: با بهره‌برداری از پروژه های دردست ساخت، شاهد روانسازی تردد و کاهش بار ترافیکی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی در روز پر ترافیک بازدید از چندین پروژه در حال احداث یا بهسازی پل در محورهای برون‌شهری شهرستان، گفت: کاهش معضلات ترافیکی شهرستان پر رفت و آمد و گردش پذیر رشت با برنامه ریزی و تلاش دست اندرکاران صورت عینی خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به بررسی و ارزیابی های انجام شده از بار ترافیکی محورهای برون شهری شهرستان و لزوم استفاده بهتر از ظرفیت گردشگری و توان حمل کالا و مسافر منطقه، اظهار داشت: با ساخت، تعریض و بهسازی پل های در دست ساختمان، شاهد روانسازی بار ترافیکی محور ها و کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از تصادفات خواهیم بود.

امام پناهی در بازدید از مراحل ساخت پل رودخانه خمام رود که با اعتبار ۸ میلیارد تومانی و از محل اعتبارات ملی از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، خواستار سرعت دهی به اجرای پروژه و تکمیل هر چه سریع‌تر آن شد تا روانی و ایمنی تردد در محور سنگر به بازقلعه و همچنین رضایت اهالی روستاهایی مانند بنکده و نشرودکل تامین گردد.

گفتنی است پل در حال احداث خمام رود با طول ۳۶ و عرض ۱۳/۵ متر هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین فرماندار رشت ضمن حضور در محل تعریض پل سربندان واقع در محور سنگر به کوچصفهان و با اشاره به عدم تناسب عرض محور یاد شده با پل موجود و ایجاد گره سنگین ترافیکی در ساعات پرتردد این نقطه، گفت: عملیات تعریض پل سربندان به طول ۴۰ و عرض ۷ متر، با اختصاص بودجه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در حال اجرا می باشد که ان‌شاءالله در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در ادامه با حضور در بخش کوچصفهان و بازدید از پل سیاه صوفیان که با اعتبار حدود سه میلیاردی و پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصدی در حال اجرا می باشد؛ اظهار امیدواری کرد تا با اتمام عملیات آسفالت یک کیلومتر راه مجاور پل سیاه صوفیان، شاهد بهره‌برداری همزمان از این دو پروژه بوده و موجبات رضایتمندی بیشتر اهالی شریف منطقه فراهم آید.

فرماندار رشت با اشاره به نقش برجسته محور شریانی کوچصفهان به سنگر و سراوان در تردد به سمت شهرستانهای شرقی استان و بالعکس، خاطرنشان نمود: از امروز عملیات روکش آسفالت این محور به طول سه و نیم کیلومتر و عرض ۱۲ متر و اختصاص اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان آغاز گردیده است.

وی تاکید کرد: ضروری است تا مسئولین امر نسبت به انجام به موقع وعده ها و نظارت بر تحقق تعهدات پیمانکاران، نظارت دقیق و مستمر داشته باشند.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت