معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری بودن ۱۹۵۰ بیمار کرونایی خبر داد و گفت: متاسفانه روزانه ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار آلودگی جدید به ویروس کرونا در استان گیلان اتفاق می افتد

دکتر انوش دهنادی مقدم، از بستری شدن ۴۶۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال ۱۹۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۲۸۰ نفر وخیم است.

وی مهمترین علت افزایش مبتلایان و بستری ها و تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی را بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و سهل انگاری درباره کرونا دانست و افزود: متاسفانه روزانه ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار آلودگی جدید به ویروس کرونا در استان گیلان اتفاق می افتد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه اگر مردم با جدیت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند شاهد افزایش مدت خیز پنجم کرونا خواهیم بود، خاطرنشان کرد: کرونای دلتا در کشورهای مختلف شیوع پیدا کرده و آمارها نشان می دهد ممکن است پیک این بیماری تا سه ماه طول بکشد.

دهنادی مقدم، ظرفیت های درمانی را محدود دانست و ادامه داد: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم موجب طولانی شدن این پیک در گیلان خواهد شد.

وی از مردم خواست با دقت و بدون سهل انگاری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و گفت: حتما ماسک بزنید و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید و از حضور در مکان های تجمع و تردد بپرهیزید و تا حد امکان در خانه بمانید.

  • منبع خبر : ایسنا