روسیه اعلام کرد: از اوایل سال ۲۰۲۱ ما به میزان کافی دوز واکسن کرونا در اختیار خواهیم داشت تا واکسیناسیون عمومی را در کشور اجرایی کنیم.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه گفت: در صورتی که روند آزمایش واکسن ویروس کرونا در شش ماه آینده با موفقیت پیش رود، ما تا اوایل سال ۲۰۲۱ ده‌ها میلیون دوز از واکسن کرونا را در اختیار خواهیم داشت و می‌توانیم واکسیناسیون عمومی در برابر کووید ۱۹ را در جامعه انجام دهیم.

هم اکنون دانشمندان جهان در حال تحقیق بر روی واکسن کرونا هستند. حدود ۱۴۰ واکسن هم اینک در مرحله نخست آزمایش قرار دارد، اما ۶ واکسن از سوی محققان با انجام موفقیت آمیز مراحل قبلی، به مرحله پایانی آزمایش انسانی رسیده است. در مرحله پایانی قرار است این ۶ واکسن بر روی هزاران نفر آزمایش شود.

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرده است از آنجا که مراحل پیشین آزمایش واکسن کرونا با موفقیت به انجام رسیده است، ما مرحله سوم را با سرعت آغاز خواهیم کرد و به طور همزمان کار تولید و سنجش آن را دنبال می‌کنیم.

روسیه یکی از کشور‌هایی است که بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان ثبت کرده است. تاکنون ۸۲۳ هزار تن در روسیه به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. از این میان، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

دولت روسیه می‌کوشد با سرمایه گذاری بر روی واکسن کرونا، مانع از افزایش تلفات و مبتلایان در فصل پاییز و زمستان شود.

مرجع آنلاین

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران