معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از 16 مهر روند ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته گفت: افزایش مبتلایان به کرونا طی چند روز اخیر، هشداری برای رعایت دقیق تر پروتکل های بهداشتی است.

دکتر آبتین حیدرزاده در جلسه ی وبیناری با مدیران شبکه های بهداشت و درمان با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در استان اظهار داشت: اگرچه طی هفته های اخیر ابتلا به کووید ۱۹ در استان کاهش یافته بود اما از ۱۶ مهر روند ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته و این هشداری برای رعایت دقیق تر پروتکل های بهداشتی توسط مردم و انجام اقدامات ضروری برای کنترل بیماری است.
وی با بیان اینکه فعالیت مراکز کووید باید نسبت به گذشته بیشتر و دقیق تر شود گفت: باید رصد بیماران مبتلا به کووید پس از ترخیص از بیمارستان را افزایش داده و مراکز کووید ۱۹ در سطح استان فعالیت موثرتری داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه آمادگی برای مقابله با بروز احتمالی موج جدید را ضروری دانست و افزود: با وجود اینکه فرایند واکسیناسیون نسبت به ماه های اخیر افزایش یافته اما باید این مهم را مدنظر قرار داد که تنها دریافت واکسن تضمین کننده ی مبتلا نشدن به کرونا نیست بلکه رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی می تواند منجر به ابتلای کمتر و ضعیف تر شود.
به گفته ی معاون بهداشتی دانشگاه تاکنون ۳۱ درصد جمعیت استان گیلان تحت پوشش دو دز واکسن کرونا قرار گرفته اند در حالی که پوشش واکسیسناسیون کامل کشور ۲۷ درصد است.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان