معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به صعودی شدن تعداد بیماران بستری در برخی از شهرستان ها، اضافه کرد: مردم حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت و ماسک را فراموش نکنند؛ حتی افراد واکسن زده باید ماسک بزنند تا حداقل ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند و شرایط جدید بهداشتی را اعلام کنیم.

دکتر آبتین حیدرزاده ، با بیان اینکه بعد از عید ۱۴۰۰ تزریق دوز دوم واکسن کرونا را برای افرادی که قبل از عید دوز اول را دریافت کرده بودند آغاز کردیم، گفت: روند واکسیناسیون تا دو هفته قبل ادامه داشت، اما به دلیل کمبود واکسن به صورت موقت تزریق دوز اول را متوقف کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تزریق دوز دوم واکسن کرونا ادامه دارد، تصریح کرد: ۵۰ درصد افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده بودند، در مرحله دوم نیز واکسینه شدند و تا پایان هفته کلیه افراد را با دوز دوم پوشش می دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از آغاز مجدد واکسیناسیون دوز اول از هفته آینده خبر داد و گفت: نوبتدهی اینترنتی و پیامکی برای گروه های هدف آغاز می شود تا افراد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کنند.

حیدرزاده، با اشاره به فعالیت ۲۵ مرکز تزریق واکسن کرونا در استان گیلان، خاطرنشان کرد: از هفته آینده مراکز خودرویی تزریق واکسن را اضافه خواهیم کرد.

وی در خاتمه از بستری شدن ۳۸ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۱۷ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا