سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: دولت ماموریت و رویکرد خود را بر پایه و اصل مردم و حضور و مشارکت تشکلهای مردمی بنا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ محمد جلایی عصر روز (یکشنبه) در جلسه ستاد ساماندهی جوانان و مشارکت‌های اجتماعی در رشت اظهار کرد: متاسفانه طی چند سال گذشته سرمایه اجتماعی ما تضعیف شده که این سرمایه با ایجاد رفاه اجتماعی ترمیم می شود و دولت سیزدهم نیز در ایجاد رفاه اجتماعی تاکید فراوان دارد.

وی افزود: دولتها به مشارکت سازمانهای مردم نهاد نیاز دارند و از سوی دیگر محبوبیت و مشروعیت هر دولتی، مردمی بودن آن و نیز مشارکت مردم در بخشها و امور مختلف است و هدف دولت سیزدهم نیز مبتنی بر این امر است که از وجود مردم در همه بخشها استفاده بهینه و از ظرفیت آنها استفاده مناسبی داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان ادامه داد: خدمت‌ به مردم وظیفه اصلی ماست که در این راستا باید تلاش بیشتری انجام دهیم و بیش از پیش برای مردم وظرفیت‌های آنان و سمنها اهمیت ویژه ای قایل شویم چون تشکل‌های‌ مردم‌نهاد حلقه بین مردم و مسئولان هستند.

جلایی در ادامه به تاثیر مثبت سمنها در جامعه اشاره و اضافه کرد: در برگزاری انتخابات باشکوه و حضور همه جانبه مردم پای صندوق ها، سمنها نیز تاثیر بسزایی دارند و باید از ظرفیت سمنها در این بخش نیز به خوبی سود ببریم چون طی سال های گذشته از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد به خوبی استفاده نشد.

وی درادامه بااشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: در این دوره در گیلان ۴۵ هزار نیرو فعالیت خواهند کرد که از این تعداد، ۳۰ هزار نفرعوامل اجرایی هستند و مابقی در بخش نظارت و حفاظت حضور خواهند یافت که در بخش اجرایی می توان از وجود سمنها استفاده برد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در خاتمه گفت: علاوه بر بهادادن به سازمانهای مردم نهاد، باید به سراغ ایده پردازان رفته و از ایده های آنان برای برطرف شدن مشکلات موجود در جامعه و همچنین کاهش ناهنجاری ها استفاده کرد

 *نیازمند طرح و برنامه‌های مردمی هستیم

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این جلسه ضمن اشاره به آغاز هفته تشکلها و مشارکت اجتماعی اظهار کرد: برای رفع معضلات گیلان در بخشهای مختلف نیازمند طرح و برنامه هستیم که حضور سازمانهای مردم نهاد در این بخش تاثیرگذار است.

محمدمهدی نیازمند افزود: فعالیتهایی که در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی انجام می دهیم، منوط به برنامه هایی است که تشکلها در اختیار ما قرار می دهند و برای موفقیت در همه امور باید از طرح و ایده های جدید و کارساز بهره برد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شعار دولت سیزدهم، مردمی سازی دولت است، باید از ظرفیت مردم در تشکیل تشکلها و سازمانهای مردم نهاد بیشتر بهره ببریم و بیش از پیش از ظرفیت مردم در همه امور استفاده کنیم.

  • منبع خبر : استانداری گیلان