مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تا کنون ۷۱۷ نفر در قالب جوانی جمعیت ثبت نام کردند، گفت: زمین برای ۴۸۸ خانوار گیلانی مشمول جوانی جمعیت تامین شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع انلاین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه شهرسازی استان گیلان،هادی رحمانی مدیر کل راه وشهرسازی گیلان گفت: تاکنون از ۷۱۷ نفر ثبت نام کننده برای طرح جوانی جمعیت،۵۲۶ نفر تایید سامانه ای دریافت کردند و زمین برای ۴۸۸ در پنج هکتار تامین شده است.
وی افزود:زمین های طرح جوانی جمیعت به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و والدین دارای سه فرزند یا بیشتر که یک فرزندشان پس از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده است، مشمول این طرح هستند.
طبق ماده چهار قانون جوانی جمعیت که آیین نامه اجرایی آن از ششم مهرماه از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان‌ها ابلاغ شده است، واگذاری زمین یا واحد مسکونی شامل خانواده‌هایی با بیش از سه فرزند همزمان با زمان تصویب این قانون با سابقه زندگی در شهر محل تقاضا (در صورتی که نرخ باروری آن شهر کمتر از ۲.۵ باشد) است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به ثبت نام ۱۱۸ هزار و ۶۷۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: از تعداد یاد شده؛ ۲۶ هزار و ۶۱ نفر واجد شرایط شناخته شدند که تا زمان حاضر؛ ۶ هزار و ۹۲۵ نفر وجه اولیه را واریز و به همان نسبت پروژه تخصیص شده است .
وی با بیان اینکه به‌منظور ساماندهی متقاضیان تا کنون؛ ۳۲۰ هکتار با قابلیت ساخت ۳۰ هزار و ۲۴ واحد شناسایی شده که ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد در حال مجتمع سازی است، تصریح کرد: هم اینک از واحدهای در حال ساخت به ۴۰۶ واحد در قالب های واگذاری زمین به اقشار ویژه، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خود مالک ، ۵۷۱ واحد بازآفرینی شهری و ۱۲ هزار و ۱۱۱ فقره مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات پرداخت شده است.
رحمانی مجموع تعداد طرح های در حال ساخت در قالب نهضت ملی مسکن را ۲۵ هزار و ۶۸۸ واحد عنوان و بیان کرد: در زمان حاضر ،پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن بین پنج تا ۵۰ درصد است.

  • منبع خبر : راه و شهرسازی گیلان