همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره فراگیری نخستین واژه "آب" در سطح کشور ، زنگ آب در مدارس گیلان نواخته شد.

به گزارش  پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان چهاردهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب در سطح مدارس ابتدایی استان گیلان برای پایه های اول با به صدا درآمدن زنگ آب توسط مازیار علی پور مدیرعامل آبفای گیلان و زینب کریمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در شهرستان املش با حضور مسئولین شهرستان برگزارشد.

مازیار علی پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به چهاردهمین سال برگزاری این جشنواره اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدیریت مصرف آب به جهت کاهش منابع آبی و فرهنگ سازی مصرف بهینه‌ آب،  وزارت نیرو هر ساله در ایام سال تحصیلی نسبت به اجرای این جشنواره توسط شرکت های آب و فاضلاب برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی اقدام می نماید.

وی با بیان اینکه در ایام فراگیری این واژه‌ ارزشمند در مدارس استان قرار داریم افزود: برای فرهنگ سازی مصرف درست آب در سطح دانش آموزان مقطع ابتدایی، به صورت هدفمند این برنامه آموزشی در سطح استان گیلان برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی که با خواندن و نوشتن واژه آب آشنا شده اند، برگزار می گردد.

علی پور طی سخنانی هدف از برگزاری این جشنواره را تاکیدی بر این نکته مهم که باید مراقب آب باشیم دانست و اضافه کرد: آب سرچشمه آبادانی است و هر جا آب بود زندگی آغاز شد و موجب تشکیل جامعه مردمی در شهرها و روستاها شده است و اگر آب نباشد زندگی معنا ندارد.

وی با بیان اینکه ۹۷% آب موجود در جهان شور است و ۳% آب شیرین داریم تصریح کرد: فقط ۱% آب شیرین قابل دسترسی است و به همین علت، صرفه جویی در مصرف آب اهمیت زیادی دارد و کمبود آب در جهان مشاهده می شود و بنابراین باید نگاه بهتری به آب داشت زیرا دسترسی به میزان کنونی نیز طی سالهای آتی بسیار سخت خواهد بود.

سپس زینب کریمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز ضمن تشکر از اجرای این برنامه که فرصتی برای آموزش و تعالی دانش آموزان در این مهم فراهم شده است افزود: رعایت و مدیریت مصرف آب بسیار مهم و ضروری است و باید برای شما که در سنین یادگیری هستید کار فرهنگی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه میثاق می بندیم همیار و حامی آب باشیم و از آب درست و بهینه استفاده کنیم گفت: شما که اکنون خواندن و نوشتن آب را می دانید امروز با این جشنواره راه های صرفه جویی و مدیریت مصرف این نعمت الهی را نیز آموختید.

گفتنی است در حاشیه این جشنواره مسئولین از نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع مدیریت مصرف آب و راهکارهای صرفه جویی بازدید کردند و به ۱۲ اثر برگزیده هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان