ماه گذشته سامسونگ از پرچمداران سری گلکسی اس 20 رونمایی کرد و مانند همیشه این پرچمداران در دو نسخه با تراشه‌های Exynos 990 و Snapdragon 865 روانه بازار شدند، اما متاسفانه نسخه اگزینوس این پرچمدار عملکرد چندان مناسبی نداشته و موجب نارضایتی کاربران شده است. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ نسبت به واکنش منفی کاربران بی اعتنا بوده و قصد دارد تا در سری گلکسی نوت 20 از تراشه Exynos 992 استفاده کند.

اخیراً مشخص شد که کارایی نسخه اگزینوس پرچمداران گلکسی اس ۲۰ به خصوص گلکسی اس ۲۰ اولترا بسیار پایین‌تر از نسخه اسنپ دراگون است و با مشکلات فنی بی‌شماری از جمله ضعف مدیریت مصرف انرژی و افزایش حرارت دست و پنجه نرم می‌کند. این موضوع موجب ناراحتی کاربران اروپایی سامسونگ شد و در همین راستا کاربران از سامسونگ درخواست کردند تا دیگر پرچمداران گران قیمت خود را با تراشه‌های اگزینوس عرضه نکند.

متاسفانه با وجود تمام بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود، سامسونگ زیر بار مشکلات فنی و عملکرد ضعیف تراشه‌های اگزینوس خود نمی‌رود و تمام مدارک ارائه شده در خصوص عملکرد نامناسب تراشه اگزینوس ۹۹۰ را تکذیب می‌کند. اخیراً چند منبع آگاه مدعی شده‌اند که سامسونگ همچنان با تراشه‌های اگزینوس خود پایبند است و قصد دارد تا د پرچمداران گلکسی نوت ۰ از نسخه بروزرسانی شده Exynos 992 استفاده کند.

در ماه‌های گذشته سامسونگ مشغول گسترش تراشه Exynos 992 با فناوری ساخت ۶ نانومتری بوده است. متاسفانه امسال خبری از تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس نیست و به احتمال بسیار زیاد نسخه آمریکایی پرچمداران نوت ۲۰ با همان تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود که سامسونگ در نسخه جدید تراشه اگزینوس تمامی مشکلات مربوط به مدیریت مصرف انرژی، افزایش حرارت و سرعت پردازشی را برطرف کرده است. همچنین گفته می‌شود که عملکرد این تراشه بین ۱ تا ۳ درصد بهتر از اسنپ دراگون ۸۶۵ است.

در این بین برخی از منابع خبری با انتشار تصاویری مدعی شده‌اند که سامسونگ در پرچمداران نوت ۲۰ برای قرار دادن دوربین سلفی از بریدگی نقطه‌ای استفاده نکرده است و به احتمال زیاد این پرچمدار به دوربین سلفی درون صفحه نمایش مجهز شده است. البته این ادعاها بیشتر جنبه شایعه پراکنی دارد، زیرا فناوری دوربین سلفی درون صفحه نمایش فعلاً در مراحل آزمایشی به سر می‌برد و احتمال استفاده از آن در سری نوت ۲۰ زیر یک درصد است.

https://marjaonline.ir/

  • منبع خبر : آخرین خبر