مراسم گرامیداشت بازگشت آزادگان سرافرازدفاع مقدس با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان  و قضات و کارکنان دستگاه قضایی در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مرجع آنلاین به نقل روابط عمومی دادگستری گیلان، مراسم گرامیداشت بازگشت آزادگان دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان  و قضات و کارکنان دستگاه قضایی در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه آزادگی به معنای شرافت و انسانیت و هویت داشتن است تصریح کرد: امام حسین علیه السلام برای همیشه زنده  است زیرا سرتاسر صحنه کربلا مملو از مکارم اخلاق و تجلیات انسانیت است.

وی در ادامه افزود: به استناد آیات قرآنی هیچ کس حق ناسزاگویی و فحاشی و آلوده سخن گفتن را حتی در مقابل دشمن ندارد .

رئیس شورای قضایی استان در خصوص گزاره « ان لم یکن دینا فکونوا احرارا فی دنیاکم» بیان داشت: آزادگی و انسانیت عِدل دینداری است و دین این قوه و قدرت را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: وقتی انسان دیندار باشد عواطف انسانی تحت الشعاع عاطفه دینی قرار گرفته و این قدرت عاقله او را رشد می دهد و راه هدایت را به انسان می آموزد و اگر عواطف دینی به انحراف کشیده شود تمام عواطف انسانی را نابود کرده و او را به سوی هر جنایتی سوق می دهد.

این مقام ارشد قضایی خاطر نشان کرد: در واقعه کربلا هزاران مسلمانی که  دینشان به انحراف کشیده شده بود، انسانیت و آزادگی خود را قربانی کرده و در مقابل امام حسین علیه السلام شمشیر زدند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از ۴ نفر از همکاران آزاده  دادگستری و یکی از مدافعین حرم تجلیل شد.

  • منبع خبر : دادگستری کل استان گیلان